اپل

امکان انتقال فایل‌ها پس از مرگ در نسخه جدید آی‌کلاد

اپل در ماه ژوئن از آی او اس 15 –iOS ۱۵- رونمایی کرد و از قاببیتی جدید به نام Legacy Feature سخن گفت. قابلیتی که بر اساس آن، کاربران می‌تواند یک شخص را به عنوان Legacy Contact انتخاب کتند تا در صورت فوت آنها، این فرد به اطلاعات شخصی و اپل آیدی‌شان دسترسی داشته باشد.

از آنجایی که مهندسان اپل در حال کار روی این قابلیت بودند، آی او اس ۱۵ بدون ویژگی Legacy Contact عرضه شد. اما اکنون و در نسخه بتای آی او اس ۱۵.۲ و آیپد او اس ۱۵.۲ که ساعاتی پیش عرضه شد، کاربران می‌توانند از این امکان بهره‌مند شوند.

گزینه Legacy Contact از طریق اپلیکیشن Settings قابل دسترسی است به طوری که کاربر باید روی تصویر پروفایل خود تپ کرده و گزینه Password & Security را انتخاب کند. در گام بعد، گزینه Legacy Contact را از لیست موجود انتخاب و یک مخاطب را برای دسترسی به اکانت تعیین کرد.

در صورت فوت کاربر، این شخص می‌تواند با ارائه رمز دسترسی و همچنین گواهی فوت معتبر، به اکانت اپل آیدی وی دسترسی پیدا کند. این ویژگی به منظور فراهم کردن دسترسی نزدیکان افراد متوفی به اطلاعاتی همچون تصاویر، ویدیوها، یادداشت‌ها، اسناد و دیگر اطلاعات شخصی طراحی شده است.

دسترسی به اطلاعات فرد متوفی توسط اعضای خانواده وی در نسخه بتای iOS 15.2

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا