مایکروسافت

مایکروسافت «سرفیس لپ‌تاپ SE» ویژه دانش‌آموزان معرفی شد

مایکروسافت ساعاتی پیش از محصولی جدید تحت عنوان سرفیس لپ‌تاپ SE رونمایی کرد. محصولی که قرار است با قیمت 249 دلار و به عنوان رقیبی جدید برای کروم‌بوک‌ها وارد بازار شود.

به گفته مایکروسافت، این لپ‌تاپ به نسخه ویندوز 11 SE مجهز شده و تنها به دانش‌آموزان و مدارس فروخته خواهد شد. این نسخه از ویندوز برای استفاده دانش‌آموزان، بهینه شده و به منظور رقابت با با پلتفرم کروم طراحی شده است. گفته می‌وشد که در طی ماه‌های آتی، چندین مدل دستگاه مجهز به ویندوز 11 SE با قیمت مناسب وارد بازار خواهد شد.

سرفیس لپ‌تاپ SE اگرچه با قیمت 249 دلار عرضه می‌شود اما به همان کیبورد و ترک‌پدی که در «سرفیس لپ‌تاپ گو» به‌کار رفته، مجهز شده است. این لپ‌تاپ به نمایشگر 11.6 اینچی با رزولوشن 1366 در 768 پیکسل مجهز شده است.

همچنین در میان محصولات سرفیسی که در طی هفت سال اخیر تولید شده‌اند، این محصول به عنوان اولین نمونه مجهز به نسبت ابعاد 16:9 به شمار می‌رود. مایکروسافت در سال 2014، استفاده از نسبت ابعاد 3:2 را در دستور کار قرار داده بود.

توان پردازشی سرفیس لپ‌تاپ SE از طریق یکی از چیپست‌های اینتل Celeron N4020 و N420 تامین می‌شود و در کنار آن، رم‌های 4 و 6 گیگابایتی و همچنین حافظه ذخیره‌سازی 64 و 128 گیگابایتی مشاهده می‌شود.

در قسمت جلویی لپ‌تاپ از دوربین یک مگاپیکسلی با قابلیت پشتیبانی از رزولوشن 720p تعبیه شده که می‌تواند برای ارتباط‌های تصویری میان دانش‌آموزان مورد استفاده قرار گیرد. در خصوص قابلیت‌های ارتباطی سرفیس لپ‌تاپ SE نیز باید گفت که یک درگاه USB-A، یک درگاه USB-C، یک کانکتور DC و یک ورودی 3.5 میلیمتری هدفون روی بدنه این لپ‌تاپ تعبیه شده است.

به گفته مایکروسافت، این لپ‌تاپ به گونه‌ای ساخته شده که بسیار راحت تعمیر می‌شود و حتی افراد می‌توانند برخی از قطعات داخلی آن از جمله نمایشگر، باتری، کیبورد و حتی مادربرد آن را تعویض کنند. این شرکت عنوان کرد که تعمیرپذیری آسان جزو اولویت‌های مهندسان در ساخت سرفیس لپ‌تاپ SE بوده است.

از دیگر موارد قابل‌توجه، ارسال قطعات و لوازم مربوط به تعمیر این لپ‌تاپ به فروشگاه‌های منتخب توسط مایکروسافت است که دانش‌آموزان یا مدارس می‌توانند در سریع‌ترین زمان ممکن، هرگونه مشکل و خرابی احتمالی را برطرف کنند.

به گفته مایکروسافت، سرفیس لپ‌تاپ SE در اوایل سال 2022 وارد بازار کشورهای آمریکا، بریتانیا، کانادا و ژاپن خواهد شد. مدل پایه این محصول که از رم 4 و حافظه 64 گیگابایتی بهره می‌برد با قیمت 249 دلار به فروش خواهد رسید. همچنین قیمت نسخه مجهز به رم 8 و حافظه 128 گیگابایتی نیز برابر با 329 دلار تعیین شده است.

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا