شبکه‌های اجتماعی

اینستاگرام به دنبال عرضه سرویس اشتراکی برای کاربران

پس از توییتر و چند شبکه اجتماعی دیگر، اکنون نوبت به اینستاگرام رسیده تا علاقه‌مندی خود را به منظور عرضه سرویسی اشتراکی برای کاربران خود نشان دهد.

این شرکت پیشتر نیز از تمایل خود برای ورود به این عرصه و راه‌اندازی سرویسی مبتنی بر خرید اشتراک در اپلیکیشن خود خبر داده بود که ساعاتی پیش، اولین نشانه‌های رسمی از تلاش پشت پرده مدیران اینستاگرام برای بررسی عرضه این قابلیت منتشر شد.

بر اساس گزارش وب‌سایت TechCrunch، شرکت متا یا همان فیسبوک سابق، اخیرا گزینه جدید «اشتراک‌های اینستاگرام» را به بخش خریدهای درون برنامه‌ای اضافه کرده و گفته می‌شود که هزینه خرید این اشتراک نیز بین یک تا پنج دلار متغیر خواهد بود.

هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص نحوه عملکرد و ویژگی‌های این سرویس منتشر نشده اما شاید چیزی شبیه به پرداخت کاربران به برخی تولیدکنندگان محتوا در اینستاگرام به منظور دریافت مطالب و محتواهای اختصاصی باشد.

درواقع، این روش می‌تواند گزینه مناسبی برای آن دسته از کاربرانی باشد که برای ارائه محتویات اختصاصی خود به کاربران، با درج لینک، آنها را به وب‌سایت‌هایی خاص همانند Patreon هدایت می‌کنند. با این شیوه، مطالب اختصاصی اینستاگرام در ازای دریافت حق اشتراک، برای مشترکان نمایش داده خواهد شد.

گفته می‌شود که پرداخت حق اشتراک نیز به صورت ماهانه خواهد بود. آدام موسری، مدیر اینستاگرام در مصاحبه‌ای که اوایل سال انجام داد، عنوان کرد که این شرکت در حال بررسی اضافه کردن قابلیت اشتراک در اینستاگرام است که می‌تواند مورد آزمایش قرار گیرد.

در طی سال‌های گذشته، اغلب شبکه‌های اجتماعی، به صورت رایگان فعالیت داشتند اما چند سالی است که شرکت به درآمدزایی از این پلتفرم‌ها روی آورده‌اند. پیشتر شبکه‌های اجتماعی فیسبوک، اینستاگرام و تیک‌تاک، امکان خرید کالاها را در قالب استیکر و… برای کاربران خود فراهم کرده‌اند اما این توییتر بود که یک گام فراتر گذاشت و سرویس اشتراکی را به پلتفرم خود اضافه کرد.

سرویس Twitter Blue این شرکت به کاربران این امکان را می‌دهد تا در ازای پرداخت 3 دلار در ماه، به قابلیت‌هایی پیشرفته‌ای همچون دکمه بازگشت توییت (Undo) دسترسی داشته باشند.

مدیران این پرنده آبی همچنین قابلیتی به نام Super Follow را به پلتفرم خود اضافه کردند که از لحاظ عملکرد، با آنچه اینستاگرام به دنبال آن است، شباهت زیادی دارد.

اینستاگرام به دنبال عرضه سرویس اشتراکی برای کاربران

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا