تکنولوژی

اولین مسابقه درگ میان خودروهای پرنده + ویدیو

در ماه ژوئن امسال، شرکت استرالیایی به نام Alauda Racing از یک پهپاد یا بهتر بگوییم خودروی پرنده جدید تحت عنوان Airspeeder Mk3 رونمایی کرد.

محصولی که به گفته این شرکت، در جمع دستگاه‌های عمودپرواز الکتریکی (eVOLT) جای می‌گیرد و می‌تواند نقش یک خودروی پرنده مسابقه‌ای را نیز ایفا کند. حال این شرکت برای نمایش قابلیت‌های Airspeeder Mk3، یک مسابقه درگ را بین دو دستگاه از این پهپادها برگزار کرد.

این مسابقه در بیابان‌های استرالیای جنوبی و در مسیری به مسافت 300 متر برگزار شد. رقابت میان این دو پهپاد بسیار هیجان‌انگیز دنبال شد به طوری که سرعت آنها به 154 کیلومتر برساعت رسید.

دو تیم متشکل از مهندسان و پایلوت‌های تست شرکت Alauda، هدایت این خودروهای پرنده را در دست داشتند. اگرچه روی بدنه Airspeeder Mk3، فضایی برای نشستن یک خلبان تعبیه شده اما در این مسابقه، هدایت این دو پهپاد از طریق «آواتارهای تله‌باتیک» تحت عنوان Aviators که به خلبان‌ها در زمین مرتبط بود، انجام شد.

این شرکت اعلام کرد که قصد دارد در آینده نزدیک، این مسابقه درگ را با حضور خلبان‌ها درون کابین این خودروهای پرنده برگزار کند. البته این امر مستلزم برگزاری پرواز‌های آزمایشی مختلف و احتمال تولید نسل جدید این محصول تحت عنوان Airspeeder MK4 است.

مسابقه درگ اخیرا شرکت Alauda، مسابقه‌ای آزمایشی برای Airspeeder قبل از شروع سری مسابقات خودروهای پرنده EXA به شمار می‌رود که در جریان آن، شرکت‌های مختلف آخرین دستاوردهای خود را برای رقابت در آسمان گرد هم می‌آورند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا