تکنولوژیفضا

فروش ۱۰۰ بلیت جدید گردشگری فضایی توسط ویرجین گلکتیک

شرکت ویرجین گلکتیک اعلام کرد که از ماه آگوست تاکنون، ۱۰۰ بلیت گردشگری فضایی این شرکت توسط علاقه‌مندان به سفرهای فضایی خریداری شده است.

با این حساب، مجموع بلیت‌های فروخته‌شده ویرجین گلکتیک به ۷۰۰ رسیده که ۳۰۰ بلیت کمتر از پیش‌بینی این شرکت برای آغاز سفرهای فضایی با هواپیمای فضایی این شرکت است. ویرجین گلکتیک امیدوار بود که بتواند حداقل ۱۰۰۰ بلیت را قبل از اعزام اولین گروه از مسافران به فضا به فروش برساند.

مایکل کولگلازیر (Michael Colglazier) مدیرعامل ویرجین گلکتیک در جریان ارائه گزارش عملکرد مالی این شرکت، فروش بلیت‌ها را قابل‌قبول و استقبال علاقه‌مندان را فراتر از انتظارات این شرکت توصیف کرد.

وی اعلام کرد که استراتژی قیمت‌گذاری بلیت‌ها که در سه ماهه گذشته معرفی شد، مورد توجه طرفداران سفرهای فضایی قرار گرفته است. در این شیوه، افراد می‌توانند با پرداخت ۱۰۰۰ دلار، یکی از صندلی‌های هواپیمای فضایی ویرجین گلکتیک را برای خود رزرو کنند.

فروش مجدد بلیت‌های ویرجین گلکتیک در حالی آغاز شد که این شرکت چندی پیش توانست با موفقیت ریچارد برانسون، بنیانگذار خود را با فضاپیمایی VSS Unity به لبه فضا بفرستد و فرودی امن و بی‌خطر را روی زمین تجربه کند.

در این سفر فضایی تاریخی برای ویرجین گلکتیک، در کنار برانسون، پنج سرنشین دیگر نیز حضور داشتند و توانستند تا ارتفاع تقریبی ۸۵ کیلومتری زمین بالا روند. نکته جالب در خصوص این پرواز آن بود که حدود ۹ روز زودتر از پرتاب جف بزوس، بنیانگذار بلو اوریجین به فضا اتفاق افتاد.

اگرچه در آن مقطع زمانی، سفر ریچارد برانسون با پوشش گسترده خبری در رسانه‌های مختلف دنیا همراه شد اما طولی نکشید که در ماه سپتامبر، مجله نیو یورکر مدعی شد که فضاپیمای ویرجین گلکتیک در بازگشت به زمین، از مسیر از پیش تعیین‌شده خود منحرف شده بود.

در پی انتشار این گزارش، اداره هوانوردی فدرال امریکا تحقیق و بررسی پیرامون این اتفاق را آغاز کرد که در نهایت، با برطرف شدن ابهامات، اجازه پرواز دوباره فضاپیماهای این شرکت را در اواسط ماه سپتامبر صادر کرد.

قبل از آغاز تحقیقات اداره هوانوردی آمریکا، ویرجین گلکتیک قصد داشت تا فروش بلیت‌های خود را مجددا آغاز کند و دلیل این تصمیم را نیز استقبال بالای علاقه‌مندان به دنبال سفر موفقیت‌آمیز ریچارد برانسون عنوان کرد.

این شرکت اما قیمت این بلیت را ۴۵۰ هزار دلار تعیین کردکه در مقایسه با قیمت اولیه ۲۵۰ هزار دلاری این شرکت، افزایش قیمت محسوسی را نشان می‌داد. به گفته ویرجین گلکتیک، علاقه‌مندان می‌بایست ۱۵۰ هزار دلار را در ابتدا پرداخت کنند که ۲۵ هزار دلار آن غیرقابل استرداد بود.

این شرکت همچنین قصد داشت تا پرواز دوم خود را نیز با سه نفر از اعضای نیروی هوایی آمریکا در ماه سپتامبر انجام دهد. اما در ماه سپتامبر، ویرجین گلکتیک اعلام کرد که این ماموریت که تحت عنوان Unity ۲۳ شناخته می‌شد، به دلیل نقص در یکی از اجزای سیستم کنترل پرواز به زمان دیگری موکول شده است.

این شرکت علاوه بر فضاپیمای VSS Unity، فضاپیمای دیگری را نیز با نام VSS Imagine طراحی کرده است. همچنین مهندسان این شرکت در حال کار روی مدلی جدید تحت عنوان VSS Inspire هستند.

به گفته ویرجین گلکتیک، پروازهای تجاری این شرکت تا اواخر سال ۲۰۲۲ اتفاق نخواهد افتاد و فضاپیمای VSS Imagine نیز حداقل تا اوایل سال ۲۰۲۳ به فضا پرتاب نخواهد شد.

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا