اپل

با بهترین قابلیت‌های جدید فیس تایم آشنا شوید

محبوبیت فیس تایم نزد کاربران آیفون بر کسی پوشیده نیست و این اپلیکیشن به لطف قابلیت‌ها‌ی متنوع خود، به عنوان اولین گزینه برقراری تماس‌ها‌ی ویدیویی انتخاب می‌شود.

امسال نیز اپل در آی او اس 15، تغییرات و ویژگی‌ها‌ی جدیدی را به فیس تایم اضافه کرده که می‌تواند تجربه بهتری را برای دارندگان گوشی‌ها‌ی آیفون به ارمغان آورد. در ادامه قصد داریم تا نگاهی بیندازیم به چند مورد از این ویژگی‌ها‌ و نحوه استفاده از آنها.

حالت پرتره

چند سالی است که تولیدکنندگان گوشی‌ها‌ی هوشمند از جمله اپل، امکان استفاده از حالت پرتره (بک‌گراند مات) را در عکس‌ها‌ برای کاربران خود فراهم کرده‌اند. حال این ویژگی به فیس تایم اضافه شده و می‌توان از بک‌گراندی مات در حین برقراری تماس‌ها‌ی تصویری استفاده کرد.

برای بهره‌مندی از این امکان، می‌بایست روی آیکون سمت چپ صفحه تپ و حالت پرتره (Portrait Mode) را فعال کرد. همچنین می‌توان از طریق کنترل سنتر دستگاه و تپ کردن روی گزینه Video Effects، حالت پرتره را فعال یا غیرفعال کرد.

حالت‌ها‌ی میکروفون

به لطف تغییرات جدید، فیس تایم اکنون این اجازه را به کاربر می‌دهد تا با اعمال تغییر در تنظیمات صدا، کیفیت صوت در حین برقراری چت‌ها‌ی ویدیویی را بهبود ببخشد.

برای این منظور، کاربران می‌بایست از صفحه کنترل سنتر، روی گزینه Mic Modes که در قسمت بالایی و سمت راست صفحه جای گرفته، تپ کنند. در اینجا، می‌توان یکی از حالت‌ها‌ی Voice Isolation و Wide Spectrum را انتخاب کرد.

با فعال کردن حالت نخست، تمامی‌صداهای مزاحم بک‌گراند حذف می‌شود و تنها صدای کاربر ارسال می‌شود. حالت Wide Spectrum نیز از فناوری هوش مصنوعی برای انتخاب و ارسال نویزهای محیط و صدای کاربر در کنار هم بهره می‌برد.

شیرپلی (SharePlay)

این قابلیت به همراه نسخه آی او اس 15.1 در اختیار کاربران قرار گرفته و این امکان را به کاربر می‌دهد تا محتویات صفحه نمایش خود را با شخص مقابل خود به اشتراک بگذارد. برای این منظور، می‌بایست روی صفحه نمایش تپ کرد تا نوار ابزار ظاهر شود و سپس روی Share My Screen تپ کرد.

 

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا