مایکروسافت

زمان پایان پشتیبانی از وان‌درایو در ویندوز ۷ و ۸ اعلام شد

مایکروسافت این روزها از تمامی‌ ترفندها برای ترغیب کاربران به استفاده از نسخه‌ها‌ی جدید ویندوز استفاده می‌کند. در تازه‌ترین اقدام، این شرکت اعلام کرد که از تاریخ 10 اسفند ماه (1 مارس 2022)، نسخه دسکتاپ وان‌درایو دیگر قادر به همگام‌سازی با ویندوز ۷، ۸ و ۸.۱ نخواهد بود.

به گفته این شرکت، از یکم ژانویه (11 دی) به‌روزرسانی جدیدی برای اپلیکیشن وان‌درایو در این پلتفرم‌ها‌ ارسال نخواهد شد. با این حال، کاربران می‌توانند همچنان از نسخه وب و به صورت دستی، فایل‌ها‌ را انتقال دهند اما بدیهی است که این شیوه برای آنهایی که مدام از سیستم‌ها‌ی قدیمی‌به فایل‌ها‌ی کلاد دسترسی دارند، می‌تواند کلافه‌کننده باشد.

مشتریان تجاری نیز مهلت زیادی نخواهند داشت. مایکروسافت در این رابطه اعلام کرد که پشتیبانی وان‌درایو شرکتی به چرخه  ویندوز در دستگاه‌ها‌ی مربوطه بستگی خواهد داشت. کاربران نسخه محل کار ویندوز 7 و 8.1 نیز تا 10 ژانویه 2023 (زمان تمدیدشده برای پشتیبانی از این دو پلتفرم) زمان خواهند داشت تا برای بهره‌مندی از تمامی‌قابلیت‌ها‌ی وان‌درایو به نسخه‌ها‌ی جدید ویندوز مهاجرت کنند.

به گفته توسعه‌دهندگان وان‌درایو، این اقدامات منجر به تمرکز منابع در نسخه‌ها‌ی جدید ویندوز و فناوری‌ها‌ی نوین خواهد شد. به عبارتی دیگر، مایکروسافت مصرانه از کاربران ویندوز می‌خواهد تا به ویندوز 10 یا ویندوز 11 مهاجرت کنند و به استفاده از نسخه‌ها‌ی قدیمی‌پایان دهند.

چنین اقداماتی از سوی مایکروسافت، چندان هم غیرمنتظره نیست. این شرکت همواره در ترغیب و وادار کردن کاربران به استفاده از نسخه‌ها‌ی جدید ویندوز با مشکلات و دردسرهای زیادی مواجه است. حتی بسیاری از شرکت‌ها‌ و سازمان‌ها‌ حاضرند به جای به‌روزرسانی، مبلغی را به این شرکت بپردازند تا بتوانند همچنان از نسخه‌ها‌ی قدیمی‌ویندوز استفاده کنند.

مایکروسافت اخیرا عرضه ویندوز 11 را آغاز کرده و برای دستیابی به آمار بیشتری در میزان نصب این نسخه جدید از ویندوز، راهی جز پایان دادن به پشتیبانی از برخی سرویس‌ها‌ در نسخه‌ها‌ی قدیمی‌ویندوز ندارد.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا