اپل

آیپد مینی جدید اپل با نمایشگر ۱۲۰ هرتزی عرضه می‌شود

اپل چندی پیش از نسل جدید آیپد مینی خود رونمایی کرد. محصولی که از نمایشگر ۸.۳ اینچی با حاشیه‌های باریک بهره می‌برد.

اما با عرضه این محصول به بازار، برخی از کاربران از وجود مشکلی تحت عنوان Jelly Scrolling در این تبلت خبر داده‌اند. این مسئله زمانی رخ می‌دهد که وقتی دستگاه در حالت پرتره یا همان افقی قرار می‌گیرد، عملکرد سمت راست نمایشگر نسبت به سمت چپ نمایشگر، سریع‌تر است.

پاسخ اپل در واکنش به این گلایه‌ها نیز این بوده که این افکت در نمایشگرهای LCD که از شیوه رفرش خط به خط بهره می‌برند، طبیعی است. حال طبق آخرین اطلاعات، در مدل جدید آیپد مینی اپل این مشکل با استفاده از نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی برطرف خواهد شد.

طبق گزارشی که توسط اکانت @FrontTron  منتشر شده، اپل به دنبال ساخت آیپد مینی جدیدی مجهز به نمایشگر پروموشن با نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی است. همانطور که در مراسم رونمایی از آیپد مینی امسال اپل اعلام شد، این تبلت از نرخ رفرش ۶۰ هرتزی بهره می‌برد.

در حال حاضر، از این نمایشگر پیشرفته در مدل‌های جددی آیپد پرو همچنین آیفون ۱۳ پرو وآیفون ۱۳ پرو مکس استفاده شده است. بررسی‌های صورت گرفته روی آیفون ۱۳ پرو نشان داد که این ویژگی منجر به عملکرد بهتر و روان‌تر نمایشگر در ارائه محتوا شده است ولی در عین حال، برخی از اپلیکیشن‌های شخص ثالث هنوز برای بهره‌مندی از این قابلیت، بهنیه نشده‌اند. حال انتظار می‌رود که نسل جدید این تبلت، این مشکل نیز برطرف شود.

ناگفته نماند که نمایشگرهای مجهز به نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی اپل به صورت متغیر عمل می‌کنند به طوری که ممکن است در برخی مواقع و در هنگامی‌که محتوای روی نمایشگر به نرخ رفرش بالایی نیاز نداشته باشد، این عدد به ۱۰ هرتز برسد.

انتظار می‌رود که علاوه بر آیپد مینی، نسل جدید آیپد ایر نیز مجهز به نمایشگر پرو موشن ۱۲۰ هرتزی وارد بازار شود.

منبع
Digitaltrends

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا