شبکه‌های اجتماعیمتا

عرضه قابلیت پیش‌نمایش لینک‌های اینستاگرام در توییتر

به نظر می‌رسد که یخ اختلاف ۹ ساله میان توییتر و اینستاگرام در حال آب شدن است. اختلافی که به موجب آن، استفاده از قابلیت پیش‌نمایش لینک‌های اینستاگرام در توییتر را از کاربران محروم می‌کرد.

اما اکنون خبرهای منتشرشده نشان می‌دهد که این امکان پس از یک وقفه طولانی‌مدت، باری دیگر به پلتفرم توییتر اضافه شده و کاربران می‌توانند به جای متن لینک، تصویری از محتوای موجود در لینک‌های اینستاگرام را بدون نیاز به باز کردن آن، مشاهده کنند.

این قابلیت از امروز برای نسخه‌های اندروید، آی او اس و وب توییتر عرضه شده و به تدریج امکان استفاده از آن، برای کاربران این شبکه اجتماعی در سراسر جهان فراهم خواهد شد. قدیمی‌های فضای مجازی حتما به یاد دارند که پیش‌نمایش لینک‌های اینستاگرام در توییتر در سال ۲۰۱۲ و پس از تصاحب این شبکه اجتماعی توسط متا (فیسبوک سابق) غیرفعال شد.

در آن زمان، کوین سیستروم، بنیانگذار و مدیرعامل سابق اینستاگرام اعلام کرده بود که این تصمیم، توسط وی اتخاذ شد و مارک زاکربرگ در آن نقشی نداشت. البته توییتر نیز در اقدامی‌متقابل، قابلیت پیدا کردن دوستانی را که کاربران توییتر در اینستاگرام فالو کرده‌اند، در پلتفرم خود مسدود کرد.

با این حال، اکنون اینستاگرام پس از ۹ سال، قابلیت پیش‌نمایش محتوای لینک‌ها را به توییتر برگردانده است. تصمیمی‌که نشان می‌دهد مدیران این شرکت به این نتیجه رسیده‌اند که در صورت آگاهی از محتوای لینک‌ها، احتمال کلیک و ورود به اپلیکیشن اینستاگرام برای مشاهده کامل پست و شاید هم دنبال کردن مطالب مرتبط را بالا می‌برد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا