اینترنتگوناگون

هاست وردپرس و ووکامرس سرورپارس، انتخاب عالی سایت‌های وردپرسی

انتخاب و خرید هاست مناسب یکی از مهمترین مواردی است که برای شروع یک کسب و کار آنلاین باید به آن توجه داشته باشید. زیرا هاست، بستر اصلی میزبانی وب سایت شما است و اگر از منابع و سرعت مناسبی برخوردار نباشد، کاربران تعامل کافی با سایت شما را نخواهند داشت. اما از میان محصولات متفاوت هاست ویندوز، هاست لینوکس و هاست وردپرس کدام یک برای سایت ما مناسب‌تر است؟

در پاسخ به این سوال باید اشاره کنیم که انتخاب هاست تاحدودی بستگی به زبان برنامه نویسی سایت شما و نیازهایتان دارد. به همین دلیل است که اغلب توصیه می‌کنیم که در خرید خود صبور باشید و در قدم اول نیازهای خود را بشناسید. برای مثال اگر وب سایت شما قرار است بر بستر وردپرس راه اندازی شود و یا اگر هم اکنون نیز از وردپرس استفاده می‌کنید، هیچ هاستی مناسبتر از هاست وردپرس نخواهد بود.

بنابراین اگر می‌خواهید لقمه را چند بار دور دهان خود بچرخانید و کار را برای خود پیچیده کنید، هاست وردپرس نخرید! با این تفاسیر حتما کنجکاو شده‌اید تا با هاست وردپرس و مزیت‌های آن آشنا شوید. در این مطلب سعی داریم تا به معرفی هاست وردپرس سرورپارس که از بهترین خدمات میزبانی وب این شرکت با سابقه است، بپردازیم. با ما همراه باشید.

چرا وردپرس؟

وردپرس یکی از رایج‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا است که کاربران زیادی در سراسر جهان داشته و روز به روز به آن افزوده می‌شود. شاید در گذشته تنها گروه خاصی از افراد و با اهداف خاص، نیاز به راه اندازی وب سایت داشتند. اما امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی و گسترش استفاده از اینترنت، بسیاری از کسب و کارها به این سمت گرایش پیدا کرده اند.

راه اندازی وب سایت با وردپرس و ووکامرس برای معرفی یا فروش محصولات رواج بالایی پیدا کرده است. دلیل آن نیز بسیار ساده است، سهولت استفاده از وردپرس و ووکامرس و عدم نیاز به دانش تخصصی و فنی بالا، موجب محبوبیت بالای این سیستم مدیریت محتوا شده است.

با استفاده از وردپرس می‌توان به سادگی یک وب سایت راه اندازی کرده و به نصب ووکامرس روی آن، به سادگی به فروش محصولات خود بپردازید. وردپرس مزیت ویژه دیگری نیز دارد و آن این است که هزینه‌های طراحی و راه اندازی سایت را بسیار کاهش می‌دهد. زیرا دیگر نیازی به برنامه نویس و پرداخت هزینه‌های آن نخواهید داشت.

اما شرکت‌های هاستینگ معتبر همچون سرورپارس که سابقه‌ای بیست ساله در زمینه ارائه خدمات هاستینگ و میزبانی وب دارد، با در نظر گرفتن کاربران وردپرسی و ویژگی و قابلیت‌هایی که وردپرس دارد، اقدام به راه اندازی و ارائه محصولی به نام هاست وردپرس کرده است. اما هاست وردپرسی چیست؟

هاست وردپرس چیست؟

می دانید که برای راه اندازی یک سایت، نیاز به یک فضایی دارید تا اطلاعات خود را روی آن بارگذاری کنید. این فضا تحت عنوان هاست شناخته می‌شود. اگر قصد دارید تا یک سایت وردپرسی را راه اندازی کنید، یکی از موضوعات بسیار مهم که باید به آن توجه داشته باشید انتخاب هاست مناسب برای سایت است. اما از میان محصولات متنوع قطعا هاست وردپرسی برای وب سایت‌هایی که از وردپرس یا ووکامرس استفاده می‌کنند، مناسب‌تر است.

به طور کلی وقتی فضا و منابع یک سرور اختصاصی را به قسمت و فضاهای مختلفی تقسیم می‌کنند، به آن فضاها هاست اشتراکی گفته می‌شود. یعنی منابع یک سرور به صورت اشتراکی و با منابع محدود به سایت‌های مختلفی اختصاص یافته است.

از طرف دیگر برخی وب سایت‌های پربازدید که نیاز به منابعی بیش از یک هاست اشتراکی نیاز دارند. برخی صرف نظر از نوع نیاز وب سایت خود، از کل منابع یک سرور برای میزبانی سایت خود استفاده می‌کنند. در این شرایط گزینه‌های متفاوتی همچون سرور مجازی، سرور اختصاصی مجازی در لوکیشن‌های ایران و خارج در دسترس خواهد بود.

هاست سرور پارس
هاست سرور پارس

اما اگر شما از وردپرس استفاده می‌کنید و با ووکامرس فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کرده اید، استفاده از هاست وردپرس سرورپارس پیشنهاد مناسبی است. هاست وردپرس یا هاست ووکامرس یک هاست لینوکس است که با توجه به نیازهای سیستم مدیریت محتوا وردپرس بهینه سازی شده است.

خرید هاست وردپرس یک پیشنهاد عالی برای افرادی است که قصد راه اندازی سایت با وردپرس یا ووکامرس را دارند. زیرا سرورهای این هاست، کاملا متناسب با یک سایت وردپرسی بهینه شده اند. به منظور تامین منابع بالا و کانفیگ ویژه سایت‌های وردپرسی، در این سرویس فضای ذخیره سازی پر سرعت NVMe، وب سرور LiteSpeed و افزونه LSCache به صورت همزمان و یکپارچه ارائه شده است.

با توجه به این موضوع که سیستم مدیریت محتوا وردپرس، طرفداران زیادی دارد و بیش از ۸۰ میلیون سایت در سراسر جهان با استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس راه اندازی شده اند، این سرویس بسیار کارآمد خواهد بود. با خرید هاست وردپرس و ووکامرس سرورپارس همچنین خیال شما از بابت امنیت سایت راحت خواهد بود. زیرا کانفیگ‌های هاست وردپرس تمامی موارد مربوط به امنیت سایت را بررسی کرده و به راحتی می‌توانید با رعایت نکاتی ساده، امنیت سایت خود را تامین کنید.

فاکتورهای مهم انتخاب و خرید هاست ووکامرس

۱- ظرفیت و رم هاست

رم و ظرفیت هاست یکی از نکات مهم در زمان انتخاب و خرید هاست است. به هر میزانی که رم و ظرفیت هاست بالا باشد، به همان اندازه سایت شما سریع‌تر بوده و می‌تواند عملکرد بهتری داشته باشد. اگر یک هاست با رم و ظرفیت پایین نیز خریداری کرده باشید، به سادگی امکان ارتقا سرویس برای شما وجود دارد.

۲- پهنای باند و انتقال اطلاعات

یکی از ویژگی‌هایی که در انتخاب هاست وردپرسی باید به آن توجه داشت، پهنای باند سرویس است. پهنای باند نشان می‌دهد که به صورت همزمان چند کاربر می‌تواند از سایت شما استفاده کنند و بالا رفتن پهنای باند سایت وردپرسی باعث می‌شود تا تعداد کاربرانی که به صورت همزمان می‌توانند وارد سایت شما شود نیز افزایش پیدا کند. برای سایت‌های پر مخاطب و پر بازدید لازم است تا هاست پهنای باند بسیار زیادی داشته باشد.

۳- افزودن دامنه و ایمیل

اگر قصد دارید تا یک سایت وردپرسی حرفه‌ای داشته باشید، می‌توانید به سراغ هاستی بروید که امکان ایجاد دامنه‌های جانبی و سرویس ساخت ایمیل‌های اختصاصی را داشته باشد. با این کار سایت وردپرسی شما حرفه‌ای و درجه یک خواهد بود. ویژگی ادان دامین یکی از قابلیت‌های ویژه هاست‌های سرور پارس است.

۴- امنیت

یکی از موضوعات بسیار مهم در انتخاب هاست امنیت آن است. اگر هاست شما امنیت بالایی نداشته باشد، به راحتی مورد حمله هکرها قرار خواهد گرفت و می‌تواند سایت شما را با مشکلات مختلفی مواجه  کند. به همین دلیل در انتخاب هاست لازم است تا به سراغ گزینه‌های بروید که امنیت بالایی دارد.

هاست ووکامرس با توجه به نیازهای وردپرس بهینه سازی شده و از امنیت بسیار بالایی برخوردار است. در این هاست تمامی موارد امنیتی، افزونه‌ها و قالب‌های متناسب با وردپرس گنجانده شده تا در صورت نیاز بتوانید از آن‌ها استفاده کنید. البته برای بالا بردن امنیت یک سایت، هاست تنها ملاک نیست. بلکه باید موارد مختلفی را مورد توجه قرار دهید

۵- آپ تایم بالای هاست وردپرس

آپ تایم به معنای پایداری هاست است. یعنی در طی یک سال تعداد قطعی هاست چند بار و به چه مدت است. به هر میزانی که مقدار آپ تایم یک هاست بالا باشد، یعنی سایتی که بر روی آن هاست قرار می‌گیرد با کمترین مشکل در طول سال مواجه می‌شود. برای داشتن یک هاست وردپرسی با کیفیت بهتر است به سراغ گزینه‌های بروید که آپتایم هاست آنها بیشتر از ۹۹.۴ درصد باشد.

۶- پشتیبانی تخصصی از سایت‌های وردپرسی

درست است که سروکار شما با هاست و کنترل پنل آن است. اما در همه سرویس‌های میزبانی وب، بنابر دلایل متفاوت، اختلالاتی پیش خواهد آمد. اگرچه این اختلال‌ها عموما لحظه‌ای بوده و در کمتر از نیم ساعت رفع می‌شوند، اما آنچه که اهمیت دارد این است که تیم پشتیبانی شرکتی که هاست خود را از آن خریداری کرده اید، بتواند پاسخگوی شما باشد.

فارغ از خدمات ارائه شده در سرور پارس، باید بگوییم که پشتیبانی عالی و ۲۴ ساعته یکی از مهمترین ویژگی‌های این شرکت است. کارشناسان فنی سرور پارس به صورت دائم در دسترس هستند تا مشکلات احتمالی شما را رفع کرده و دغدغه شما را به حداقل برسانند.

۷- پشتیبان گیری روزانه هاست ووکامرس

یکی دیگر از ویژگی‌های بسیار مهم و کاربردی که شرکت‌های هاستینگ برای یک هاست مناسب ارائه می‌دهند، پشتیبان گیری از مطالب است. با توجه به هزینه‌هایی که برای خرید هاست پرداخت می‌کنید و پلن‌هایی که شرکت هاستینگ سرور پارس ارائه می‌دهد، مطالب سایت شما به صورت روزانه یا هفتگی پشتیبان گیری می‌شود.

در صورت بروز مشکل  می‌توانید به سرعت از بکاپ اطلاعات خود استفاده کنید. با توجه به میزان و حجم اطلاعاتی که به صورت روزانه بر روی سایت شما قرار می‌گیرد لازم است تا پلن دقیق و منظمی برای بکاپ گیری از اطلاعات سایت تان داشته باشید.

سخن آخر

در این مطلب به بررسی برخی از مهمترین نکات برای انتخاب و خرید هاست مناسب سایت وردپرسی پرداختیم. سرویس هاست وردپرس سرور پارس به خوبی تمامی نیازهای کاربران وردپرس و ووکامرس را در نظر گرفته و سعی کرده تا سرویسی کاملا مناسب با این سیستم مدیریت محتوا ارائه دهد. برای داشتن یک سایت پربازدید، پرسرعت و ایمن، این سرویس شرکت سرور پارس، پیشنهادی مناسب برای شما است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا