تکنولوژیمتا

فیسبوک باید برای تصاحب برند «متا»، ۲۰ میلیون دلار بپردازد

فیسبوک اخیرا برند شرکت خود را تغییر داد و عنوان متا (Meta) را برای خود برگزید. اما به نظر می‌رسد که این تغییر نام، هزینه چند میلیون دلاری را روی دوش زاکربرگ و شرکت تحت هدایت وی خواهد گذاشت.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، یک شرکت عرضه‌کننده لپ‌تاپ به نام Meta PCs، که نام تجاری Meta را در ماه آگوست برای خود ثبت کرده بود، اخیرا اعلام کرد که فیسبوک می‌تواند در ازای پرداخت ۲۰ میلیون دلار، صاحب این نام نشان تجاری شود.

زک شات، از بنیانگذاران شرکت Meta PCs در گفت‌وگو با گاردین اعلام کرد که این شرکت در نوامبر سال گذشته ثبت شد و هیچ یک اعضای گروه، خبری از برنامه فیسبوک مبنی بر تغییر نام این شرکت به Meta نداشتند.

حال فیسبوک راهی جز راضی کردن این شرکت و درواقع، خرید این نشان تجاری ندارد. در همین رابطه، زک شات و جو دارگر که بنیانگذاران Meta PCs محسوب می‌شوند، اعلام کردند که با مبلغی کمتر از ۲۰ میلیون دلار، با این واگذاری برند موافقت نخواهند کرد.

با این حال، منابع نزدیک به فیسبوک اعلام کردند که این شرکت معتقد است که از حق و حقوق کافی برای تصاحب این نشان تجاری برخوردارند و درخواست شرکت مذکور برای مالکیت برند Meta هنوز ثبت نشده است.

البته در این میان، خلاءهای قانونی زیادی وجود دارد که به شرکتی چند میلیارد دلاری همانند فیسبوک اجازه می‌دهد تا از آنها در جهت اهداف خود سوءاستفاده کند. از جمله این موارد می‌توان به ثبت درخواست در کشوری دیگر و استفاده از آن تاریخ درخواست برای تشکیل پرونده در آمریکا اشاره کرد.

زک شاک، هم‌بنیانگذار Meta PCs با انتشار ویدیویی در توییتر به فیسبوک طعنه زد و نوشت که Meta Pcs اکنون به فیسبوک تغییر پیدا کرده است. گفتنی است باتوجه به تغییرات جدید، شبکه اجتماعی فیسبوک همچنان با همین نام به فعالیت خود ادامه می‌دهد اما نام شرکت به متا تغییر کرده است.

 

منبع
Techspot

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا