تکنولوژیشبکه‌های اجتماعی

با قابلیت‌های متنوع آپدیت جدید تلگرام آشنا شوید

تلگرام به تازگی آپدیتی جدید را برای پلتفرم خود عرضه کرده که می‌تواند تجربه متفاوتی را در نحوه استفاده از این اپلیکیشن پیام‌‎رسان برای کاربران به ارمغان آورد.

با دریافت این به‌روزرسانی، کاربران می‌توانند از قابلیت‌هایی همچون اسکرول سریع‌تر در صفحه Shared Media، دسترسی آسان و راحت به فایل‌های رسانه‌ای با اضافه شدن تقویم در بخش Media، ایجاد لینک دعوت به گروه یا کانال با تایید از سوی ادمین برای عضویت و چند مورد دیگر بهره‌مند شوند که در ادامه به همه این قابلیت‌ها اشاره خواهیم کرد.

اسکرول سریع در بخش Shared Media

هر کاربر تلگرام به حافظه ذخیره‌سازی ابری نامحدودی دسترسی دارد و در هر صفحه چت، بخشی به نام Shared Media وجود دارد که تمامی‌تصاویر، ویدیوها، فایل‌ها و موزیک‌های ارسالی را نمایش می‌دهد. در این قسمت یک نوار تاریخ در قسمت کناری صفحه اضافه شده که با کشیدن آن به بالا و پایین، می‌توان با سرعت بیشتری میان فایل‌های موجود در Shared Media اسکرول کرد.

همچنین کاربران می‌توانند با زوم به جلو و عقب، ابعاد فایل‌هایی را که مشاهده می‌کنند، کوچک یا بزرگ کنند. به طوری که می‌توان تعیین کرد که تنها دو فایل و یا چندین فایل در صفحه نمایش داده شود.

آپدیت جدید تلگرام

مشاهده بر اساس تقویم در Shared Media

برای پیدا کردن سریع‌تر فایل‌های رسانه‌ای در یک تاریخ مشخص، می‌توانید روی نوار تاریخ با انگشت ضربه بزنید تا یک صفحه تقویم باز شود. در این صفحه، پیش‌نمایشی از فایل‌های رسانه‌ای نمایان می‌شود که با انتخاب هر روز، می‌توانید فایل‌ها ارسال‌شده در آن تاریخ مشخص را مشاهده کرد.

علاوه بر اضافه شدن ابزارهای جدید برای جابجا شدن بین گذشته و حال، کاربران اکنون می‌توانند Shared Media را به گونه‌ای فیلتر کنند که تنها تصاویر، یا ویدیو و یا هردو نمایش داده شوند.

آپدیت جدید تلگرام

درخواست‌های پیوستن به گروه‌ها و کانال‌ها

در آپدیت جدید تلگرام، امکانی جدید فراهم شده که بر اساس آن، کاربران می‌توانند با انتخاب گزینه «تایید ادمین»، تعیین کنند که تنها در صورت تایید از سوی ادمین، افراد بتوانند با تپ کردن روی لینک‌ها، به گروه یا کانالی خاص اضافه شوند.

در اینجا، وقتی کاربری روی لینکی که قابلیت تایید ادمین آن فعال است، کلیک می‌کند، امکان پذیرش یا رد این درخواست در قالب گزینه‌هایی برای ادمین نمایش داده می‌شود.

نام‌های منحصر به‌فرد برای لینک‌های دعوت

کاربران تلگرام می‌توانند نام‌های منحصر به‌فردی را به لینک‌های عضویت اختصاص دهند که از این طریق می‌توان راحت‌تر آنها را مدیریت کرد.

آپدیت جدید تلگرام

تم‌های چت جهانی برای کاربران آی او اس

در آپدیت قبلی تلگرام، 8 تم جدید معرفی شد که کاربر می‌توانند از آنها برای صفحات چت‌های خود استفاده کند. حال کاربران نسخه آی او اس تلگرام می‌توانند این تم‌ها را برای تمامی‌بخش‌های اپلیکیشن تلگرام استفاده کنند. گفته می‌شود که این ویژگی به زودی برای کاربران اندروید تلگرام نیز عرضه خواهد شد.

همچنین تغییراتی اساسی در ظاهر بخش تنظیمات اعمال شده و این تم‌ها در قسمت میانی صفحه جای گرفته‌اند. تیم تلگرام، برای هر تم، حالت شب  و حالت روز را طراحی کرده که با بک‌گراند رنگی انیمیشنی همراه شده است.

فاصله زمانی برای لوکیشن‌های اشتراکی

کاربران تلگرام به قابلیت ارسال موقعیت مکانی خود دسترسی دارند. اما اکنون و با دریافت این نسخه جدید می‌توانند فاصله زمانی خود تا موقعیت مقصد را مشاهده کنند. این زمان بر اساس حالت‌های پیاده‌روی، خودرویی یا حمل و نقل عمومی‌متفاوت خواهد بود.

آپدیت جدید تلگرام

کپشن‌های فوری برای فایل‌های رسانه‌ای

در این به‌روزرسانی، متنی که کاربر در نوار ارسال پیام تایپ می‌کند، در صورت اضافه کردن فایل رسانه‌ای توسط کاربر، به صورت خودکار به عنوان کپشن در نظر گرفته می‌شود. این قابلیت در پیش‌نویس‌های ابری (Clouds Drafts) نیز اعمال می‌شود. در حال حاضر، ویژگی مذکور برای کاربران آی او اس تلگرام قابل استفاده است و قرار است در آپدیت‌های بعدی برای اندرویدی‌ها نیز در دسترش قرار گیرد.

به روزرسانی تنظیمات در آی او اس

بخش تنظیمات (Settings) در نسخه آی او اس تلگرام با تغییراتی همراه شده تا بتواند همخوانی بیشتری با سبک آی او اس پیدا کند. این تغییرات در بخش «نوتیفیکیشن» و همچنین «استیکر« مشهود است.

تعاملی‌تر شدن ایموجی‌ها

با دریافت نسخه جدید تلگرام، کاربران به ایموجی‌هایی با قابلیت تعاملی بیشتری دسترسی خواهند داشت که در ادامه، چند نمونه از آنها را مشاهده می‌کنید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا