ایراناینترنت

بیش از ۲۳۰ مورد فیشینگ سایت‌های داخلی در مهرماه کشف شد

گزارش مرکز ماهر از ۶۵۸ مورد خدمت ارائه‌شده توسط این مرکز در مهر ماه سال ۱۴۰۰ نشان می‌دهد بیشترین فراوانی مربوط به فیشینگ سایت‌های داخلی بوده که بیشتر از ۲۳۰ مورد را شامل می‌شود.

به گزارش ایسنا، گزارشی از ۶۵۸ مورد خدمت ارائه‌شده توسط مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای) در مهر ماه سال ۱۴۰۰ در گراف‌های زیر قابل مشاهده است. خدمات ارائه‌شده شامل فراوانی و نوع رخدادهای رسیدگی شده توسط مرکز، بخش‌های دریافت کننده این خدمات و نحوه مطلع شدن مرکز از این رخدادها است.

طبق این اطلاعات، بیشترین فراوانی رخداد به ترتیب مربوط به فیشینگ سایت‌های داخلی، آلودگی به بدافزار و بات، فیشینگ سایت‌های خارجی،  شناسایی آسیب‌پذیری،  افشای اطلاعات، دیفیس سایت، درخواست ارزیابی،  گزارش‌های خبری، باج‌افزار، درخواست مشاوره و منع سرویس خارجی بوده است.

معنای فیشینگ (معنی phishing‌) یک اصطلاح برای تشریح دزدی از فرد یا گروهی از کاربران، با استفاده از فرستادن ایمیل یا ایجاد صفحات مسموم است.  این ایمیل‌ها و صفحات، برای جمع‌آوری طلاعات شخصی کاربران مانند اطلاعات حساب بانکی، اطلاعات اکانت‌های ایمیل و دیگر اطلاعات کاربران ایجاد می‌شوند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا