تکنولوژی

موجودی ماسک ۱۰۰ دلاری N95 ریزر در چند دقیقه به پایان رسید

پس از هفته‌‌های انتظار، بالاخره شرکت ریزر عرضه ماسک جدید و البته پرطرفدار خود به نام Zephyr را آغاز کرد. محصولی 99 دلاری که تنها در چند دقیقه، تما‌‌می‌ موجودی آن به فروش رفت.

این استقبال عجیب از ماسک ریزر در شرایطی رقم خورد که این روزها بسیاری از کشورهای جهان در حال تزریق گسترده واکسن کرونا به شهروندان خود هستند و در برخی کشورها نیز دیگر از ماسک استفاده نمی‌شود. طرفداران برند ریزر حتما به خاطر دارند که این شرکت در جریان رویداد CES از تصمیم خود برای عرضه یک ماسک N95 متفاوت و با تم گیمینگ خبر داد.

محصولی که در آن زمان با نام Project Hazel شناخته ‌‌می‌شد و این شرکت اعلام کرد که در سه ماهه پایانی سال جاری میلادی وارد بازار خواهد شد. در ماه آگوست نیز این ماسک به ریزر Zephyr تغییر نام داد.

در خصوص ظاهر این ماسک باید گفت که همانند محصولات ریزر، Zephyr نیز به نورپردازی کروما RGB مجهز شده است. به هر روی، ماسک مورد انتظار ساعاتی پیش عرضه شد و به گفته ریزر، اولین موج از آن ظرف چند دقیقه به فروش رفت.

اما به اعتقاد برخی‌‌ها، این مسئله کمی‌ عجیب به نظر ‌‌می‌رسد چراکه 99 دلار برای یک ماسک، مبلغ کمی‌ نیست و این روزها استفاده از ماسک در میان انسان‌‌ها کمتر شده و از طرفی، استفاده از Zephyr ‌‌می‌تواند در میان مردم بسیار جلب‌توجه کند.

شرکت ریزر اما در واکنش به این فروش موفق اعلام کرد که این شرکت در حال تلاش برای شارژ مجدد موجودی این ماسک است و از علاقه‌مندان خواست تا با ثبت‌نام، از موجود شدن این محصول با خبر شوند.

حال سوالی که پیش ‌‌می‌آید این است که چه تعداد ماسک ریزرZephyr  برای موج نخست فروش در نظر گرفته شد و چند درصد از این خریدها، توسط ربات‌‌ها انجام شد؟ در همین رابطه، اخیرا برخی از کاربران در توییتر اعلام کردند که در لحظه شروع فروش، چندین بار برای ثبت سفارش اقدام کردند اما موفق نشدند و به نظر ‌‌می‌رسد که ربات‌‌ها زودتر از کاربران عادی این فرآیند را طی کردند.

در خصوص مشخصات این ماسک نیز باید گفت که به گفته ریزر، Zephyr   ‌‌می‌تواند تا 99 درصد از ذرات هوا را تا اندازه 0.3 میکرون فیلتر کند. این در حالی اس تکه اندازه ذرات کووید-19 کوچک‌تر از 0.3 میکرون است و همین موضوع، اثربخشی ماسک ریزر در برابر کرونا را زیر سوال ‌‌می‌برد.

روی این ماسک، حلقه‌های نوری RGB تعبیه شده که ‌‌می‌تواند نور را روی چهره کاربر بتاباند. همچنین یک میکروفون و یک اسپیکر به همراه سیستم تهویه هوای فعال در Zephyr  جای گرفته که ‌‌می‌تواند هوای خنک را وارد ماسک و هوای گرم ناشی از بازدم را خارج کند.

طبق گفته ریزر، طراحی خاص این ماسک به گونه‌ای است که هیچ بخاری روی شیشه عینک برجای نمی‌ماند. به همراه این ماسک، یک کیس شارژ وایرلس نیز عرضه ‌‌می‌شود که قادر است از طریق نورهای فرابنفش، ماسک را استریلیزه کند.

موجودی ماسک Zephyr N95 ریزر در چند دقیقه به پایان رسید

منبع
Techspot

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا