گوناگون

رزرو تور ارزان استانبول از وبسایت فاینداتور

استانبول در دو قاره و بین دو دریا گسترش یافته، شهری به یادگار مانده از امپراتوری های قدرتمند گذشته است. ایاصوفیه، مسجد آبی، کاخ توپکاپی و برج گالاتا تنها بخشی از بناهای تاریخی پراکنده در سراسر شهر استانبول هستند. وقتی بین اروپا و آسیا با کشتی شناور می شوید و از تماشای کاخ ها  عمارت ها و موزه های مدرن لذت می برید، یک چای ترکی میل کنید و بهترین سفر خارجی خود را رقم بزنید. بهترین راه برای سفر ایرانیان به استانبول رزرو یک تور ارزان استانبول است که البته در دو سال گذشته به دلیل تنش های اقتصادی دو کشور ترکیه و ایران قیمت ها افزایش داشته اما هنوز دست یافتنی است. ابتدا نگاهی به این شهر زیبا که دلیلی شده برای سفر خارجی ایرانیان می اندازیم و سپس یک راه بسیار آسان برای برنامه ریزی سفر و خرید به صرفه تورهای مسافرتی استانبول به شما عزیزان معرفی می کنیم.

مرکز خرید استانبول
مرکز خرید استانبول

سفر به استانبول

استانبول مدرن و باستانی است، محافظه کار و آزاد و معنای دقیق این عبارات را فقط کسانی متوجه می شوند که به این شهر سفر کنند. این شهر دارای زندگی شبانه پر جنب و جوش و مساجد برجسته، هنرهای پیشرفته و رستوران های سنتی مناسب برای جوانان یا خانواده است. این شهر هرگز از حرکت بازنمی ایستد.

بهترین زمان برای سفر بهار یا پاییز (آوریل تا مه و سپتامبر) است. تابستان ها گرم و شرجی و زمستان ها خاکستری و بارانی است، اما بهار استانبول مملو از لاله ها و شکوفه های صورتی درختان است، در حالی که هوای پاییز کاملاً گرم و همراه نسیم است. شلوغ ترین فصل استانبول تابستان است چون گردشگران خارجی از ایران و آلمان و روسیه فوج فوج به سمت این شهر می روند. حتی با وجود این که مردم استانبول مسلمان هستند در ماه رمضان، بسیاری از محله ها تغییر نمی کنند (خوردن و آشامیدن مردم در خیابان غیر معمول نیست) و افطارهای عمومی هم وجود دارد، بنابراین می توانید در افطاری ها به صورت رایگان شرکت کنید. یکی از اعیادی که استانبول را در ان خلوت می بینید عید قربان است بنابراین در این زمان بسیاری از مغازه ها بسته خواهند شد. هر تابستان جشنواره های زیادی از جمله جشنواره موسیقی استانبول و جشنواره جاز استانبول در آن برگزار می شود.

خوراکی های جذاب در استانبول

هیچ بازدیدی از استانبول بدون صبحانه ترکی، مقدار زیادی تخم مرغ، ماست، پنیر، زیتون، مربا، عسل، خیار، تاهینی و این قبیل خوراکی ها کامل نیست. حتما ماهی تازه و کباب (تاپاس ترکی) را با یک لیوان نوشیدنی امتحان کنید. برای دسر، باقلوا پسته چسبناک و شیرین را میل کنید. اگر در حال حرکت هستید غذاهای خیابانی استانبول را امتحان کنید: حبوبات کنجد دار، صدف های پر از برنج (دولای میدی) و ساندویچ ماهی کبابی (بالیک اکمک) همه گزینه های خوشمزه ای هستند که باکیفیت های آنها را می توانید در شهر استانبول بیابید.

سوغاتی برای بردن به خانه از استانبول

گردش در مراکز خرید ارزان استانبول یکی از تفریحات محبوب ایرانیان است. هنگامی که در بازارهای استانبول قدم می زنید، به دنبال فرش های ترکی، حوله های همام دستبافت، لذت بوی ادویه های محلی مانند فلفل و سماق باشید. هر یک از این موارد یادآوری خوبی از سفرهای شما و یا هدیه ای دوست داشتنی برای عزیزان شما خواهند بود. فراموش نکنید در هنگام خرید سوغات که استانبول مملو از ترافیک است، اما می توانید با استفاده از وسایل نقلیه عمومی از گیرافتادن در ترافیک جلوگیری کنید ( شبکه وسیعی از کشتی ها، خط متروها، ترامواها و اتوبوس ها) در دسترس هستند. سعی کنید به جای بطری های پلاستیکی بسیار متداول که در خیابان فروخته می شوند، از بطری های آب قابل شارژ استفاده کنید و با خود همراه ببرید.

تور استانبول
تور استانبول

خرید تور ارزان مسافرتی از فاینداتور

فاینداتور پلتفرمی بسیار غنی است که امکان انتخاب طیف وسیعی از انواع تورهای مسافرتی خارجی به ویژه تورهای ترکیه و تورهای استانبول را در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد. نوع کار این وبسایت به اینگونه است که بهترین تورهای مسافرتی را از آژانس های مسافرتی سراسر ایران گلچین کرده و با قیمتی بهتر از بازار در اختیار مخاطبان قرار می دهد و به دلیل آن که دیدی نقدگونه به تورها دارد و به دنبال کیفیت بالای ارائه خدمات است توانسته رضایت مسافران را به دست بیاورد. شما هم می توانید کسب راهنمای سفر رایگان یا رزرو تور به وبسایت فاینداتور به آدرس https://www.findatour.co/ مراجعه نمایید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا