اپلتکنولوژی

ایرپادز ۳ چه تفاوتی با ایرپادز پرو دارد؟ مقایسه هدفونهای بی سیم اپل 

مهمترین تفاوت دو ایرپادز در قابلیت نویز است

همچنان که پیش بینی می‌شد اپل در رویداد Unleashed که در آخرین روزهای مهر ۱۴۰۰ برگزار شد ( و در آن از مک بوک پرو ۲۰۲۱ پرده برداشت )‌ از نسل سوم هدفون‌های خود موسوم به ایرپادز / Airpods رونمایی کرد.

حالا عرضه این هدفون ۱۷۹ دلاری این پرسش را به وجود آورده که چه تفاوتی بین ایرپادز ۳  و ایردپادز پرو ( پرچمدار هدفونهای سری ایربادز ) وجود دارد؟ واقعیت این است که ایرپادز پرو / Air Pods Pro هدفون‌های پرچمدار اپل هستند که هرچند قدیمی‌تر از ایرپادز ۳ هستند اما همچنان یک مزیت بزرگ دارند: قابلیت ضد نویز.

ایرپادز ۳ / AirPods۳ اما ادامه نسل هدفون‌های اپل هستند که به رغم شباهت به ایرپادز پرو از قابلیت ضد نویز بی بهره‌اند با این حال در قابلیت‌های دیگر چیزی از هدفون‌های پرو کم ندارند.

همچنین از نظر دیزاین هم ایرپادز۳ کوچک‌تر از ایرپادز پرو هستند هرچند در نهایت هر دو نوع محصول به هم بسیار شبیه‌اند.

یک ویژگی اضافه شده به سری ۳ ایرپادز قابلیت Spatial Audio است که پیش‌تر در ایرپادز پرو هم فعال شده بود. این قابلیت صدای چند بعدی را به ایرپادز اضافه می‌کند.

 

 

جدول مقایسه ایرپادز پرو و ایرپادز ۳ اپل
جدول مقایسه قابلیتهای ایرپادز ۳ و ایرپادز پرو اپل 

به طور خلاصه باید گفت ایرپادز ۳ از نظر قابلیتی محصولی بین ایرپادز پرو و ایرپادز استاندارد است. کیس آن کوچکتر از کیس ایرپادز پرو است اما همچون مدل پرچمدار خود دارای قابلیت شارژ بی سیم و پشتیبانی از مگ سیف را دارد.

همچون مدل پرو در نسل سوم ایرپادز هم شاهد سنسورهای حرکتی و فشاری و کنترل صدا با استفاده از دستیار صوتی اپل – سیری – هستیم.

از نظر وزنی همچنان ایرپادز پرو کمی سنگین‌تر (‌بیش از یک گرم ) از ایرپادز ۳ است. هر دو دستگاه از یک پردازنده مشابه بهره می‌برند و مقاومت آنها در برابر رطوبت و آب مشابه هم است.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا