تکنولوژیگوگل

گوگل پیکسل ۶ می‌تواند متون را در حین تایپ، ترجمه کند

گوگل اخیرا از گوشی‌های پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو مجهز به انواع قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی پرده برداشت که ویژگی Live Translate یکی از کاربردی‌ترین آنها محسوب می‌شود.

به لطف اولین پردازنده اختصاصی گوگل یعنی تنسور، گوشی‌های پیکسل ۶ می‌توانند به صورت لحظه‌ای و همزمان با تایپ متن توسط کاربر، آن را ترجمه کنند. فرآیند ترجمه نیز توسط هسته محاسباتی خصوصی (Private Compute Core) و در سطح سیستم عامل صورت می‌گیرد و برای فضای کلاد ارسال نخواهد شد. بنابراین، دستگاه قادر است در لحظه تایپ، متن شما را به زبان‌های دیگر همانند انگلیسی، فرانسوی، آلمانی، ایتالیایی و ژاپنی برگردارند.

همچنین این دو گوشی از قابلیت ترجمه پیام‌های ارسالی از طرف دیگر کاربران نیز برخوردارند. درواقع، پیکسل ۶ قادر است متن موجود در یک اپلیکیشن چت همانند واتس‌اپ یا اسنپ‌چت را که به زبان دیگری غیر از زبان مادری کاربر است، تشخیص و ترجمه آن را ارائه دهد.

این امکان می‌تواند برای آنهایی که با دوستانی از کشورهای مختلف در ارتباطند و به طور کامل با زبان‌های آنها آشنا نیستند، بسیار مفید و کاربردی باشد. همچنین می‌توان از Live Translate در سفرها و مواقعی که دسترسی به اینترنت موبایل یا وای‌فای محدود است، بهره برد.

گوگل توجه ویژه‌ای را معطوف قابلیت‌های هوش مصنوعی پردازنده تنسور در گوشی‌های پیکسل ۶ کرده و علاوه بر Live Translate، این گوشی به قابلیت تشخیص سایر زبان‌ها و تشخیص صدای ارتقایافته نیز مجهز است.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا