گوناگون

علت خاموش شدن ماکروفر در حین کار

مایکروفر یکی از لوازمیست که در زندگی پر مشغله امروز کاربرد بسیار زیاد و فراوانی را دارد، یکی از ایراداتی که می‌تواند در یک روز شلوغ موجب ایجاد احساس ناخوشایندی در شما شود داغ نشدن غذا در ماکروفر می‌باشد. اگر این مشکل برای شما هم پیش آمده است در ادامه با بررسی علت خاموش شدن ماکروفر در حین کار با ما همراه باشید.

در این مقاله قصد داریم به بررسی ۵ دلیل خاموش شدن مایکروفر در حین کار بپردازیم و ۵ مشکل زیر را که از جمله رایج‌ترین مشکلات و خرابی‌ها در مایکروفر هستند را بررسی کنیم.

بروز خرابی در میکروسوئیچ درب یکی از علل خاموش شدن ماکروفر در حین کار است. گاهی نیز خرابی در ترانس ولتاژ منجر به خاموش شدن ماکروفر در حین کار می‌گردد. بروز اشکال در برد اصلی و خرابی در ترموستات دستگاه از دیگر دلایل معمول خرابی مایکروفر هستند. اما گاهی نیز دلایل متفرقه و خارج از این موارد ممکن است به خرابی مایکروفر منجر شوند.

بررسی ۵ دلیل خاموش شدن مایکروفر در حین کار

خاموش شدن مایکروفر در حین کار می‌تواند تابع علل مختلفی باشد و نمی‌توان ادعا کرد که صرفا یک دلیل منجر به بروز این مشکل می‌گردد؛ در ادامه برای اینکه تمامی علل را شناسایی کنید در ادامه با بررسی ۵ دلیل خاموش شدن مایکروفر در حین کار با ما همراه باشید:

  • بروز خرابی در میکروسوئیچ درب مایکروفر
  • خرابی در ترانس ولتاژ دستگاه
  • بروز اشکال در برد اصلی دستگاه
  • بروز خرابی در هواکس ماکروفر
  • ایجاد مشکلات رطوبتی در ماکروفر

بروز خرابی در میکروسوئیچ درب یکی از علل خاموش شدن ماکروفر در حین کار

میکروسوئیچ موجود در درب دستگاه پس از بسته شدن درب موجب ایجاد فرایند ایجاد گرما در دستگاه می‌شود و در صورتی که این فرایند در میکروسوئیچ به دستی انجام نشود اصلا فرایند ایجاد گرما در ماکروفر طی نخواهد شد و به همین علت هم می‌توان گفت که بروز خرابی در میکروسوئیچ درب یکی از دلایل خاموش شدن مایکروفر در حین کار می‌باشد.

برای رفع این مشکل ابتدا دستگاه را از برق بکشید و میکروسوئیچ را باز کنید، توجه داشته باشید که در صورتی که میکروسوئیچ گیر کرده باشد با ایجاد یک فشار مشکل رفع می‌شود اما در صورت خرابی در این دستگاه باید اقدام به تعویض آن کنید و تعمیر امکان پذیر نخواهد بود.

کاربران گرامی؛ در صورت استفاده از ماکروفر پاناسونیک و بروز خرابی در این دستگاه می‌توانید برای رفع مشکل خود از خدمات نمایندگی تعمیرات ماکروفر پاناسونیک استفاده کنید.

خرابی در ترانس ولتاژ چگونه منجر به خاموش شدن ماکروفر در حین کار می‌گردد؟

مگنترون دستگاه که وظیفه ایجاد اشعه و در نهایت ایجاد حرارت در مایکروفر را بر عهده دارد با برق کار می‌کند و در صورتی که برق ورودی به این قسمت کافی نباشد به قطع شما با مشکل گرم نشدن غذا در مایکروفر مواجه خواهید بود.

ترانس ولتاژ به همراه دیود و خازن وظیفه وارد کردن ولتاژ کافی برق را به مگنترون دارد، در صورت بروز خرابی در هر کدام از این قطعات برق با ولتاژ کافی به دستگاه وارد نخواهد شد و از همین روز خرابی در ترانس ولتاژ یا مشتقاوت آن می‌تواند دلیل خاموش شدن دستگاه در حین کار باشد.

در صورتی که ماکروفر اریستون دارید و با بروز خرابی در این دستگاه مواجه شده‌اید می‌توانید برای رفع مشکل دستگاه خود از خدمات تعمیر ماکروفر آریستون در شهر خود استفاده کنید.

بروز اشکال در برد اصلی یکی از دلایل خاموش شدن ماکروفر در حین کار

برد الکترونیکی یا برد فرمان دستگاه می‌تواند یکی از عوامل و علل خاموش  شدن مایکروفر در حین کار باشد، در صورتی که برد فرمان اشتباهی را صادر کند عملکرد دستگاه با اختلال مواجه خواهد بود، حال اینن اختلال ممکن است همین خاموش شدن در حین کار باشد.

در ادامه با بررسی مواردی به نکاتی اشاره خواهیم کرد که با رعایت آن‌ها می‌توانید از خرابی و صدور فرمان اشتباه توسط برد دستگاه خود جلوگیری نمایید:

  • از ایجاد فشار روی دستگاه همواره جلوگیری نمایید.
  • از برخورد غذا و یا ریختن هر ماده غذایی روی این دستگاه جلوگیری کنید.
  • در صورت نیاز از یک متخصص الکترونیک بخواهید تا خازن‌ها و اتصالات روی برد الکترونیک ر برای شما مورد بررسی قرار دهد و در صورت نیاز آن را تعویض کنید.

کاربران گرامی؛ در صورت بروز خرابی در ماکروفر کنوود خود می‌توانید برای رفع مشکل از خدمات نمایندگی تعمیرات ماکروفر کنوود بهره مند شوید.

خرابی در ترموستات دستگاه و ارتباط آن با خاموش شدن مایکروفر در حین کار

ترموستات در مایکروفر وظیفه تنظیم دما را دارد، به این شکل که شما با انخاب دمای مد نظر خود اقدام به روشن کردن دستگاه می‌کنید و و زمانی که دمای دستگاه به حد کافی رسید به فرمان ترموستات ایجاد حرارت بیشتر در دستگاه متوقف خواهد شد، اما در زمانی که ترموستات خراب شود و به درستی میزان حرارت کافی را تشخیض ندهد و موجب زود قطع شدن فرایند ایجاد حرارت شود این قطعه هم می‌تواند یکی از علل خاموش شدن مایکروفر در حین کار باشد.

در صورتی که این مشکل برای دستگاه شما پیش بیاید برای رفع آن به غیر از تعویض قطعه چاره‌ای نخواهید داشت.

دلایل متفرقه خاموش شدن مایکروفر در حین کار

تا به اینجا به بررسی رایج‌ترین دلایل خاموش دن مایکروفر در حین کار پرداختیم، اما در ادامه قصد بررسی مواردی را داریم که گرچه کمتر اتفاق میوفتند اما می‌توانند در خاموش شدن مایکروفر تاثیر زیادی داشته باشند، در صورتی که علت خاموش شدن مایکروفر خود را در حین کار نتوانستید در هیچ کدام از موارد بالا بیابید در ادامه با ما همراه باشید:

  • بروز خرابی در هواکش دستگاه می‌تواند به ندرت منجر به خاموش شدن مایکروفر در حین کار شود.
  • بروز مشکلات رطوبتی در دستگاه می‌تواند منجر به خاموش شدن دستگاه شود.

علاوه بر این عدم جرمگیری منظم و مناسب دستگاه در بلند مدت منجر به از کار افتادن و پایین آمدن عملکرد برخی از قطعات می‌شود که این مشکل می‌تواند منجر به خاموش شدن مایکروفر در حین کار شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

نوشته های مشابه

‫3 دیدگاه ها

  1. من فکر میکنم دستگاه من دچار یکی از این مشکلات متفرقه یعنی خرابی هواکش شده. هواکش دستگاه کار نمیکنه و دمای داخل دستگاه به شدت بالا میره و در اواسط گرم کردن غذا خاموش میشه. البته من خیلی تخصص فنی ندارم و با توجه به راهنمائی های این مقاله و اون چیزی که دارم در دستگاهم میبینم، نتیجه گیری میکنم.

  2. مارک ماکروفر ما پاناسونیکه و خیلی ازش کار کشیدیم. اخیرا دچار چنین مشکلی شده و با مطالبی که تو این پست خوندم احتمال میدم از میکروسوئیچ درب باشه. ممنون که برای تعمیر ماکروفر پاناسونیک مرکزی رو معرفی کردین

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا