اپل

نام پردازنده‌های جدید اپل لو رفت؛ M1 Pro و M1 Max

کمتر از ۲۴ ساعت به برگزاری رویداد Unleashed اپل و معرفی مک بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی باقی مانده است. حال طبق اطلاعاتی که اخیرا منتشر شده، پردازنده‌های مورد استفاده در مک‌های این شرکت، M1 Pro و M1 Max نام خواهند داشت.

بر اساس آخرین گزارش‌ها، اپل قصد دارد تا از نسل جدید چیپست‌های اختصاصی اپل سیلیکون در مک بوک پروهای خود استفاده کند که به ۱۰ هسته پردازشی مجهز خواهند بود. از این ۱۰ هسته، هشت هسته برای پردازش‌های سنگین و دو هسته دیگر نیز برای پردازش‌های سبک استفاده خواهد شد. در خصوص عملکرد گرافیکی نیز باید گفت که اپل احتمالا دو از دو نسخه مجهز به ۱۶ و ۳۲ هسته گرافیکی در این چیپ‌ها استفاده خواهد کرد.

در طی هفته‌های اخیر، شایعات زیادی درباره نام پردازنده جدید اپل در فضای وب منتشر شده که برخی‌ها آن را M1X و برخی نیز M2 عنوان کرده‌اند. اما اکنون و در شرایطی که کمتر از یک روز به برگزاری رویداد اپل باقی مانده، مارک گورمن خبرنگار بلومبرگ اعلام کرد که در جدیدترین شماره نشریه Power On، یک توسعه‌دهنده مک به وی اعلام کرد که در گزارش مربوط به اپلیکیشن‌ها، نام چیپ‌های جدید اپل M1 Pro و M1 Max آمده است.

با این حال، گورمن معتقد است که اگرچه در این گزارش‌ها، نام چیپست‌های جدید اپل به صورت M1 Pro و M1 Max قید شده اما شاید در نهایت، این شرکت از چنین رویه‌ای گیج‌کننده‌ای در نامگذاری تراشه‌های جدید خود صرف‌نظر کند.

اپل در گذشته از حروف X و Z برای نامگذاری نسخه‌های ارتقایافته چیپست‌های اصلی خود استفاده می‌کرد. برای نمونه می‌توان به تراشه به کار رفته در نسخه ۲۰۱۸ آیپد پرو اشاره کرد که با نام A12X در دل این محصول به کار رفت.

به هر روی، تنها چند ساعت تا برگزاری مراسم دوشنبه‎‌شب اپل و معرفی نسل جدید مک بوک پروهای این شرکت باقی مانده که گفته می‌شود در کنار مک بوک پروهای جدید، از نسخه پیشرفته مک مینی، نسل سوم ایرپاد و آی‌مک جدید رونمایی خواهد شد.

 

منبع
Macrumors

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا