استارتاپتحول دیجیتال

عبور بلوبانک از مرز ۷۰۰ هزار کاربر و ۲۲ میلیون تراکنش

مدیران بلوبانک دستاوردها و برنامه‌های این نئوبانک را تشریح کردند

حدود دو سال از آغاز فعالیت بلوبانک می‌گذرد و به نظر می‌رسد مدیران این نئوبانک ایرانی، چشم‌انداز بزرگی را برای آینده آن متصور هستند و برای رشد آن برنامه‌های متعددی دارند. طبق جدیدترین آمار بیش از ۷۰۰ هزار نفر در بلوبانک افتتاح حساب کرده‌ و بالغ بر ۲۲ میلیون تراکنش در این نئوبانک به ثبت رسیده است.

معاون ارشد فنی بلوبانک در جریان نشست خبری مدیران بلوبانک که روز گذشته با حضور رسانه‌ها برگزار شد، در صحبت‌های خود بلوبانک را نتیجه تفکر، دوراندیشی و سرمایه‌گذاری بانک سامان و همراه شدن آن با تیم جوانی دانست که به راهکارهای نوآورانه تکیه می‌کنند. وی همچنین کاهش هزینه‌های بانکداری و افزایش بهره‌وری، افزایش شفافیت و سهولت دسترسی به خدمات بانکی را از مهم‌ترین اهداف بلوبانک عنوان کرد.

جمال غضنفری در خصوص رابطه بلوبانک با بانک سامان اشاره کرد که بلوبانک به عنوان شعبه دیجیتال بانک سامان فعالیت می‌کند اما همه زیرساخت‌ها به شکل کاملا مستقل آماده شده و هر زمانی که بانک مرکزی مجوز فعالیت نئوبانک‌ها را صادر کند این آمادگی وجود دارد تا به عنوان بانک مستقل فعالیت خود را آغاز کند. به گفته غضنفری زیرساخت‌های بلوبانک به دلیل امنیت در محل دیتاسنتر بانک سامان نگهداری می‌شوند.

به گفته مدیران بلوبانک، این نئوبانک فعلا برنامه‌ای برای ارائه تسهیلات به کاربران در آینده نزدیک ندارد. غضنفری اعلام کرد که اگر بخواهیم به بحث اعتبارات خرد ورود کنیم، مطمئنا با یک نگرش کاملا متفاوتی خواهد بود. به گفته معاون ارشد فنی بلوبانک، این نئوبانک در حال حاضر برای افزایش هوش مالی و فرهنگ مالی نسل پایین‌تر از ۱۵سال برنامه جدی دارد و در حال توسعه محصولی در این زمینه است که در مراحل آلفا و بتا به سر می‌برد.

همچنین مدیران بلوبانک در خصوص استفاده بدون دعوتنامه از بلوبانک اعلام کردند که در حال حاضر افتتاح حساب هم از طریق دعوت‌نامه و هم بدون دعوت‌نامه امکان پذیر شده و در حال حاضر روش دعوت‌نامه بیشتر برای ترقیب کاربران به دعوت از دوستان خود برای پیوستن به بلوبانک استفاده می‌شود.

معاون ارشد فنی بلوبانک در خصوص انتقال امن پول در بلوبانک که بدون نیاز به رمز دوم و CVV2 انجام می‌گیرد اعلام کرد که از آنجایی که بلوبانک صادر کننده این اطلاعات است، می‌تواند به صورت کاملا استاندارد و قانونی این تراکنش‌ها را از شبکه بانکی عبور دهد.

نسل جدید بانک‌ها

در ادامه این نشست خبری محسن محمدیان، مدیر منابع انسانی بلوبانک با اشاره به تفاوت نئوبانک‌ها با بانک‌های سنتی و بانک‌های دیجیتال گفت: «نئوبانک‌ها، به عنوان بانک کاملا دیجیتال توانسته‌اند ارزش‌های زیادی را خلق کنند و مزیت‌های فراوانی را در اختیار کاربران خود بگذارند. از جمله این مزیت‌ها دسترسی آسان، سادگی، شفافیت، بازدهی، امنیت، داده‌محوری، پشتیبانی و برندینگ است».

محمدیان تصریح کرد آنچه که بلوبانک به دنبال آن است، بازگشت به اصول اولیه یک بانک، بازآفرینی فرآیندها و محصولات بانکی مبتنی بر تکنولوژی روز و در نهایت رفع اصطکاک‌های سیستم بانکی و بهبود قابل توجه تجربه مشتریان است. در واقع بلو، قصد دارد طعم دیگری از یک عملیات بانکی روزمره را به مشتریان بچشاند.

نئوبانک‌ها نسل جدید موسسات مالی و بانکی هستند که با تکیه بر فناوری‌‌های روز، مدل جدیدی از بانکداری و خدمات مالی و بانکی را ارائه می‌دهند. تمامی خدمات نئوبانک‌ها مثل افتتاح حساب، برداشت و پرداخت، صدور کارت و انتقال وجه تنها از طریق گوشی‌های هوشمند یا وبسایت ارائه می‌شود و دیگر خبری از شعبه فیزیکی و فرم‌های کاغذی نیست.

به گفته محمدیان قرار گرفتن نئوبانک‌ها در بستر فناوری کمک کرده تا هزینه‌های این بانک‌ها کاهش پیدا کند به گونه‌ای که هزینه‌های نیروی‌ انسانی در نئوبانک‌ها یک دهم و هزینه‌های جذب کاربر تنها یک پنجم بانک‌های سنتی است.

مدیر منابع انسانی بلوبانک، در ادامه به کمپین جدید این شرکت که با عنوان «زمین بازی را عوض می‌کنیم» آغاز شده، اشاره کرد و از اهداف بلوبانک برای تحول در ارائه خدمات مالی و خلق بانکی دوست داشتنی خبر داد.

۵ هزار چت پشتیبانی در یک روز

احمد ابراهیمی نیز در این مراسم به تشریح ارزش‌ها و قابلیت‌های محصول بلوبانک پرداخت. به گفته مدیر محصول بلوبانک، سه عامل خلق تجربه ساده و آسان، خلق حس جوان و جذاب و پشتیبانی درجه یک مهم‌ترین ارزش‌های بلوبانک هستند.

به گفته ابراهیمی تجربه آسان بلوبانک باعث شده تا کاربران بلوبانک در هر زمان و مکانی بتوانند افتتاح حساب کنند. بر این اساس ۶۰ درصد افتتاح حساب‌ها در ساعات غیر کاری از ۱۶ الی ۶ بامداد اتفاق افتاده است. ۲۵ درصد از مشتریان بلوبانک در شهر تهران و ۷۵ درصد از سایر شهرها اقدام به افتتاح حساب کرده‌اند.

مدیر محصول بلوبانک با اشاره به طراحی منحصربه‌فرد کارت‌های بلوبانک گفت : «با وجود همه چالش‌ها که در طراحی، ساخت و چاپ کارت‌های عمودی بلو داشتیم اما توانستیم به کمک تحقیق و توسعه گسترده، کارت بانکی منحصربه‌فردی خلق کنیم که علاوه بر جذابیت بصری، مقاومت بالایی هم دارد».

بلولاین، سرویس پشتیبانی ۲۴ ساعته بلوبانک است که از طریق چت آنلاین به کاربران پاسخ می‌دهد. به گفته مدیر محصول بلوبانک، این سرویس تاکنون توانسته رکورد پاسخگویی به ۵ هزار چت در یک روز و میانگین زمان انتظار ۱۲ ثانیه‌ای را به ثبت برساند.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. سامسونگ ظاهراً روی توسعه پنل‌ اولد موبایل با بهره‌وری بالاتر و طول عمر بیشتر کار می‌‌‌کند
    https://baz.kowsarblog.ir/

    مایکروسافت آفیس ۲۰۲۱ همزمان با ویندوز ۱۱ در تاریخ ۱۳ مهرماه منتشر می‌شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا