اپل

وجود ناچ در مک بوک پرو جدید اپل؛ شایعه یا واقعیت؟

به نظر می‌رسد که مدل‌های جدید مک بوک پرو اپل که قرار است در کنفرانس ۲۶ مهرماه این شرکت معرفی شوند، به ناچ مجهز خواهند بود.

اخیرا اطلاعات یا بهتر بگوییم شایعاتی در شبکه اجتماعی ویبو چین منتشر شده که هرگونه اخبار مبنی بر حذف ناچ در مک بوک پروهای ۲۰۲۱ اپل را رد می‌کند. گفته می‌شود که اندازه ناچ در این محصول، با ناچ به‌کار رفته در آیفون ۱۲ برابر خواهد بود.

با این حال، اخیری کاربری به نام DuanRui که گهگاه جزییاتی را در خصوص محصولات اپل منتشر می‌کند، مدعی شد که این شایعات بیشتر شبیه به جوک است تا واقعیت. اما در طی ساعات اخیر، یکی از کاربران Reddit اعلام کرد که زنجیره تامین اپل نیز چنین ادعایی مبنی بر وجود ناچ در مک بوک پرو جدید را مطرح کردند.

گفته می‌شود که مک بوک پرو امسال اپل از ناچ استاندارد بهره خواهد برد و خبری از ناچ کوچک‌تر شبیه به آنچه در آیفون ۱۳ مشاهده شد، نخواهد بود. همچنین طبق این اخبار، در ناچ مک بوک پرو جدید، به جای دوربین TrueDepth فیس آیدی، از وبکم ۱۰۸۰p، سنسور True Tone و یک میکروفون استفاده خواهد شد.

طبق اطلاعاتی که تاکنون منتشر شده، مک بوک پروهای ۱۴ و ۱۶ اینچی اپل به ترتیب به نمایشگرهایی با رزولوشن ۳۰۲۴ در ۱۹۶۴ و ۳۴۵۶ در ۲۲۳۴ مجهز خواهند بود که اگر ۷۴ پیکسل از ارتفاع آن کم شود، میزان رزولوشن به ۳۰۲۴ در ۱۹۸۰ و ۳۴۵۶ در ۲۱۶۰ خواهد رسید که نسبت ابعادی معادل ۱۶:۹ را ارائه خواهد کرد.

بد نیست بدانید تمامی‌مک بوک‌های اپل به نسبت ابعاد ۱۶:۹ مجهزند که افزایش ۷۴ پیکسلی در ارتفاع می‌تواند ناشی از وجود ناچ در این محصول باشد. حال سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه مک او اس می‌تواند این ناچ را مدیریت کند چراکه این قسمت کاملا روی نوار منو قرار می‌گیرد و این طراحی عجیب به نظر می‌رسد.

در این بین، شایعه دیگری در Reddit و ویبو منتشر شد که ادعا می‌کند تمامی‌فضای کیبورد مک بوک پروهای جدید مشکی خواهد بود که آن را «احتمالا بزرگ‌ترین تغییر بصری در کیبورد از زمان استفاده از طراحی Unibody در یک دهه گذشته» لقب می‌گیرد. همچنین گفته می‌شود که مک بوک پروهای جدید به بدنه‌ای ضخیم‌تر و فن‌هایی بزرگ‌تر مجهز خواهند بود.

اگرچه این شایعه از منابع غیرموثق منتشر شده، اما بد نیست بدانید که پیشتر نیز چنین شایعاتی در خصوص برخی محصولات اپل به واقعیت تبدیل شدند. در حال حاضر، ناچ به یک ویژگی متمایزکننده برای محصولات اپل تبدیل از جمله گوشی‌های سال‌های اخیر آیفون تبدیل شده است.

با این حال، کمتر از دو روز تا برگزاری رویداد اپل باقی مانده و باید منتظر ماند و دید که این شایعات تا چه حد به واقعیت تبدیل خواهند شد.

منبع
Macrumors

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا