تکنولوژیگوگل

انتظارت از رویداد ۲۷ مهرماه گوگل؛ پیکسل‌های جدید در راهند

گوگل این روزها در تدارک مراسم رونمایی از نسل جدید محصولات سخت‌افزاری خود است. رویدادی که قرار است کمتر از دو روز دیگر یعنی ۲۷ مهرماه (۱۹ اکتبر) برگزار شود.

بی‌تردید ستاره اصلی این مراسم، گوشی‌های جدید سری پیکسل ۶ خواهند بود که اگرچه گوگل پیشتر اطلاعاتی را در خصوص پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو منتشر کرده، اما همچنان برخی از ویژگی‌ها و مشخصات این دو محصول سر به مهر باقی مانده و قرار است در مراسم پیش رو، افشا شود. در ادامه قصد داریم تا نگاهی بیندازیم به هر آنچه انتظار می‌رود در این مراسم معرفی شوند.

بازگشت به گوشی‌های پرچمدار

برخلاف رویه سال‌های قبل، گوگل امسال چند ماه زودتر از مراسم رونمایی، برخی از مشخصات گوشی‌های جدید سری پیکسل ۶ را فاش کرد. هر دو مدل یعنی پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو به مشخصاتی در حد و اندازه یک گوشی پرچمدار مجهز خواهند بود.

در ساخت این گوشی از بدنه‌ای شیشه‌ای استفاده شده و به دوربین‌هایی پیشرفته با قابلیت عکاسی بهتر در نورهای کم (جذب ۱۵۰ درصد نور بیشتر به نسبت مدل قبل) مجهز خواهند بود. همچنین این گوشی‌ها از باتری‌های قوی بهره می‌برند که قادرند علی‌رغم مصرف زیاد شارژ توسط فناوری ۵G، با یک بار شارژ، تا یک روز دوام بیاورند.

از طرفی دیگر، گوگل امسال از پردازنده اختصاصی تنسور (Tensor) در گوشی‌های خود استفاده می‌کند. این شرکت هنوز جزییات مربوط به این پردازنده را که اولین چیپست سفارشی این شرکت محسوب می‌شود، منتشر نکرده است.

گفته می‌شود که در این پردازنده از فناوری هوش مصنوعی برای ارتقای عملکرد استفاده شده که می‌تواند کارهایی را انجام دهد که پیشتر چنین امکانی برای کاربران گوشی‌های گوگل فراهم نبود. از آنجایی که مشخصات این چیپست سر به مهر باقی مانده، ن‌می‌توان مقایسه درست و عادلانه‌ای را به دیگر پردازنده‌های موجود انجام داد.

طبق اطلاعاتی که توسط اوان بلاس، افشاگر معروف منتشر شده، پیکسل ۶ به عنوان رقیبی برای گوشی‌های پرچمداری همچون گلکسی اس۲۱ و آیفون ۱۳ اینچی وارد بازار خواهد شد. گوگل در این گوشی از نمایشگر ۶.۴ اینچی صاف یا همان فلت با نرخ رفرش ۹۰ هرتزی، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی و سنسور اوتراواید ۱۲ مگاپیکسلی استفاده خواهد کرد.

برادر بزرگ‌تر یعنی آیفون ۶ پرو نیز یک سروگردن بالاتر از مدل استاندارد خواهد بود، با نمایشگر ۶.۷ اینچی و نرخ رفرش ۱۲۰ هرتزی، سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، سنسور اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی عرضه خواهد شد.

همچنین این گوشی به فناوری شارژ سی‌می۳۰ وات و شارژ بی‌سیم ۲۳ وات مجهز خواهد بود و به لطف برخورداری از قابلیت شارژ معکوس، می‌تواند دستگاه‌هایی همچون ایرباد یا سایر گوشی‌های را نیز شارژ کند.

پیکسل ۶

در خصوص ویژگی‌های پردازنده تنسور نیز باید گفت که طبق اطلاعاتی که تاکنون فاش شده، این چیپست می‌تواند تا ۸۰ درصد عملکرد بهتر را برای گوشی‌های پیکسل ۶ به نسبت پیکسل ۵ به ارمفان آورد. همچنین این پردازنده می‌تواند باعث ارتقای عملکرد دوربین دستگاه نیز شود.

گوگل نیز در طی ماه‌های اخیر تلاش کرده تا قابلیت‌های متعددی مجهز به هوش مصنوعی را در دوربین گوشی‌های پیکسل ۶ تعبیه کند. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به Magic Eraser اشاره کرد که قادر است اجسام یا اشیای مزاحم را در عکس‌ها حذف کند.

ویژگی دیگر Face Unblur نام دارد که فوکوس را روی سوژه و چهره متمرکز می‌کند. همچنین حالت موشن (Motion Mode) را نیز باید به قابلیت‌های این دوربین اضافه کرد که برای عکاسی در حین حرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگرچه این ویژگی‌ها چندان هم جدید نیستند، اما برای اولین بار به گوشی‌های پیکسل راه یافته‌اند و می‌توانند به لطف پردازنده تنسور، عملکرد بهتری را ارائه دهند.

تمرکز روی سرویس و پشتیبانی

پیکسل ۶

گوگل احتمال تغییراتی را در نحوه فروش گوشی‌های پیکسل اعمال خواهد کرد. طبق اطلاعات منتشر شده، این شرکت سرویس را تحت عنوان Pixel Pass راه‌اندازی کرده که به کاربران اجازه می‌دهد مدل‌های پیکسل ۶ را به همراه بهترین خدمات گوگل دریافت کنند.

این سرویس شامل گارانتی طولانی‌تر، حافظه کلاد گوگل وان، پلی پَس، سرویس گوگل فای اختیاری، یوتیوب موزیک یا یوتیوب پریمیوم می‌شوند. این یعنی، گوگل سرویسی شبیه به اپل وان را برای کاربران گوشی‌های پرچمدار جدید خود در نظر خواهد گرفت.

همچنین با این سرویس، کاربران به خدمات پشتیبانی نرم‌افزاری بهتری نیز دسترسی خواهند داشت. گفته می‌شود که گوگل برای گوشی‌های پیکسل ۶، آپدیت‌های نرم‌افزاری را تا ۵ سال عرضه خواهد کرد که بیشتر از ۳ یا ۴ سال مرسوم در میان تولیدکنندگان گوشی‌های اندروید است.

قیمت و زمان عرضه

پیکسل ۶

بی‌تردید گوشی‌های امسال پیکسل، با قیمتی بالاتر از مدل‌های سال قبل عرضه خواهند شد. چرا که پیکسل ۵ در قامت یک گوشی میان‌رده عرضه شد اما پیکسل ۶ قرار است در هیبت یک پرچمدار به دست خریداران برسد.

اگرچه هنوز اطلاعات دقیقی در این خصوص منتشر نشده، اما یکی از کاربران Reddit مدعی شد که پیکسل ۶ با قیمت تقریبی ۷۵۰ دلار و پیکسل ۶ پرو با قیمت ۱۰۵۰ دلار عرضه خواهد شد.

از طرفی دیگر، برخی منابع خبری از اقدامات اپل برای کاهش هزینه‌ها و قیمت تمام‌شده این گوشی خبر می‌دهند که از جمله آنها می‌توان به حذف شارژر از جعبه گوشی اشاره کرد. این گوشی از شارژر USB-C پشتیبانی می‌کند و می‌توان از شارژرهای موجود استفاده کرد. اما آنهایی که تاکنون از شارژرهای قدی‌می‌استفاده می‌کردند، می‌بایست هزینه بیشتری را برای خرید جداگانه شارژر بپردازند.

در خصوص زمان عرضه نیز باید گفت که طبق آخرین شنیده‌ها، پیکسل ۶ و پیکسل ۶ پرو از ۲۵ اکتبر وارد بازار خواهند شد.

احتمال پایین رونمایی از دیگر محصولات سخت‌افزاری

پیکسل ۶

بعید به نظر می‌رسد که گوگل برای مراسم پیش رو، چیزی فراتر از گوشی‌های پیکسل و اطلاعات نرم‌افزاری را تدارک دیده باشد. تصاویر تبلیغاتی این شرکت نیز روی گوشی‌های پیکسل معطوف شده است.

با این حال، برخی منابع خبری احتمال چند محصول سخت‌افزاری جدید را محتمل دانسته‌اند. طبق این گزارش‌ها، بیش از یک سال از معرفی پیکسل بادز می‌گذرد و چند وقتی است که دستگاه‌هایی همچون نست وای‌فای به‌روزرسانی نشده‌اند.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا