اپل

رویداد پاییزی اپل ۲۶ مهر برگزار می‌شود

دعوتنامه‌های ارسالی اپل برای اصحاب رسانه نشان می‌دهند که رویداد سخت‌افزاری بعدی این شرکت در فصل پاییز در ۱۸ اکتبر (۲۶ مهر) برگزار خواهد شد.

انتظار می‌رود که در دومین مراسم فصل پاییز اپل، از نسل جدید مک بوک‌ها، مک مینی پیشرفته با طراحی جدید و همینطور نسل سوم ایرپاد رونمایی شود. در ویدیوی منتشرشده از سوی اپل، از عبارت Unleashed برای نامگذاری این رویداد استفاده شده است.

همچنین با توجه به استفاده از فونت نقطه‌ای در توییتی که توسط گرگ جاسویاک، مدیر بازاریابی اپل منتشر شده، به نظر می‌رسد که در این رویداد از فناوری مینی LED سخن گفته خواهد شد. این رویداد به صورت مجازی و از طریق وب‌سایت Apple.com قابل مشاهده خواهد بود.

این مراسم در حالی برگزار می‌شود که چند ماهی است شنیده‌هایی مبنی بر تصمیم اپل برای معرفی مدل‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی مک بوک پرو به گوش می‌رسد. محصولاتی که دیگر به تراشه‌های اینتل مجهز نخواهند بود و در عوض، از نسل جدید پردازنده‌های اختصاصی این شرکت بهره خواهند برد.

طبق آخرین گزارش‌ها، اپل احتمالا از پردازنده جدید M1X که مبتنی بر فناوری ARM طراحی شده، در این محصولات استفاده خواهد کرد. این چیپ جدید در مقایسه با چیپ M1 که در سال گذشته میلادی معرفی شد، از عملکرد بهتری برخوردار است.

در همین رابطه، مارک گورمن، خبرنگار فناوری بلومبرگ مدعی شد که پردازنده M1X به ۱۰ هسته پردازشی مجهز شده و این در حالی است که در M1 از هشت هسته استفاده شده است. همچنین در این چیپ جدید، شاهد به‌کارگیری ۱۶ یا ۳۲ هسته پردازشی گرافیکی خواهیم بود که این تعداد هسته گرافیکی در M1 برابر با هفت یا هشت بود.

از جمله ویژگی‌هایی که برای مک بوک جدید اپل پیش‌بینی شده، می‌توان به برخورداری از فناوری شارژ مغناطیسی مگ‌سیف، درگاه HDMI و کارت حافظه میکرو SD اشاره کرد. همچنین، احتمال حذف تاچ بار OLED نیز در این محصول بسیار زیاد است.

گفته می‌شود که علاوه بر مک بوک‌ها، اپل از پردازنده M1X در دل مدل پیشرفته مک مینی خود نیز استفاده و آن را در رویداد پیش رو، معرفی خواهد کرد. گفته می‌شود که این دستگاه جدید از درگاه‌های بیشتری به نسبت مدل سال قبل بهره می‌برد که شامل دو درگاه تاندربولت یا USB 4 Type-C و دو درگاه USB Type-A می‌شوند.

بالاخره، محصول دیگر مورد انتظار برای این رویداد، عضو جدید خانواده ایرپاد اپل است که قرار است با طراحی متفاوتی معرفی شود. این ایرباد وایرلس، سومین نسل از ایرپادهای اپل محسوب می‌شود و گفته می‌شود که از ظاهری شبیه به ایرپاد پرو با دنباله‌های کوتاه‌تر و کیس شارژی با طراحی جدید برخوردار خواهد بود.

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا