اپل

کمبود تراشه، تولید آیفون ۱۳ را محدود کرده است

به نظر می‌رسد که بحران تراشه در جهان و عدم تامین چیپ‌های مورد نیاز برای تولید آیفون ۱۳، اپل را به دردسر انداخته و این شرکت نمی‌تواند به حجم تولید مورد انتظار این گوشی دست یابد.

بلومبرگ با انتشار گزارشی اعلام کرد که اپل در ابتدا و طبق برنامه‌ریزی‌های قبلی، تولید ۹۰ میلیون دستگاه آیفون را در ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۱ در دستور کار داشت اما گفته می‌شود که این شرکت، حجم تولید مورد انتظار خود را تا ۱۰ میلیون دستگاه معادل ۱۱ درصد کاهش داده است.

دلیل این تصمیم نیز مشکلات تامین چیپ گوشی‌های آیفون از شرکت‌های Broadcom و Texas Instrument عنوان شده است. اگرچه پردازنده A۱۵ Bionic گوشی‌های آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ پرو از شرکت تایوانی TSMC تامین می‌شود، اما قطعات دیگری نیز در دل گوشی‌های این شرکت وجود دارند، که از سایر منابع تامین می‌شوند.

همانطور که در کالبدشکافی iFixit از آیفون ۱۳ پرو مشخص شد، چندین قطعه به‌کاررفته در این گوشی توسط شرکت‌های Broadcom و Texas Instrument تولید شده‌اند که از جمله آنها می‌توان به چیپ‌های مربوط به نمایش مدیریت انرژی، لیزر فیس آیدی، ارتباط USB و شارژ وایرلس اشاره کرد.

تیم کوک، مدیرعامل اپل نیز پیشتر و در خلال ارائه گزارش مالی این شرکت در سه ماهه سوم، از احتمال مواجه شدن با مشکلات تامین چیپ‌ها برای گوشی‌های آیفون خبر داده بود. وی در این مراسم اعلام کرد که اپل هر کاری را بتواند انجام می‌دهد تا بتواند از پیامدهای سوء این چالش کم کند.

اما به نظر می‌رسد که علی‌رغم روابط خوب میان اپل و تامین‌کنندگان قطعات محصولات این شرکت، تامین چیپ‌ها به مشکل خورده و اپل ن‌می‌تواند تعداد آیفون‌های مدنظر خود را به مرحله تولید برساند.

اگرچه شاید این روند چندان ادامه‌دار نباشد و اپل بتواند در آینده نزدیک، به حجم چیپ‌های مورد نیاز خود دست یابد، اما کاهش ۱۱ درصدی حجم تولید، از مشکلات کاربران در پیدا کردن گوشی‌های آیفون ۱۳ طی ماه‌های پیش رو حکایت دارد.

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

‫751 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا