ارز دیجیتالتکنولوژی

مایکل دل: تکنولوژی بلاکچین در جهان دست کم گرفته می‌شود

مایکل دل بنیانگذار شرکت دل در جریان یک مصاحبه با نیویورک تایمز گفت که که تکنولوژی بلاکچین در جهان دست کم گرفته می‌شود. او البته توضیح نداد که بیت‌کوین دست کم گرفته می‌شود یا برعکس اما تاکید کرد بلاکچین چیزی هم سطح هوش مصنوعی و ماشین‌های خودران است.

شرکت دل از نخستین شرکتهایی است که به سرعت بیت ‌کوین را به رسمیت شناخت. این شرکت که محصولاتی در حوزه سخت‌افزار و سرویس‌های کلاد دارد از سال ۲۰۱۴ رمزارزها را به عنوان متدی برای پرداخت به رسمیت شناخت. این شرکت اما در سال ۲۰۱۷ تبادل با بیت‌کوین را به دلیل آنچه ” تقاضای پایین ” خواند متوقف کرد. ایلان ماسک هم تبادل با بیت‌کوین را در ماه می امسال به دلیل نگرانی ناشی از تغییرات آب و هوایی متوقف کرد. گفته می‌شود استخراج رمزارزها فقط در آمریکا از مصرف یکسال الکتریسیته در بعضی کشورها هم بیشتر است.

برخی موسسات مالی هم معتقدند که سرمایه‌گذاری در این زمینه بسیار پرریسک است و به سرمایه‌گذارانی که ارقام بالایی در این فضا سرمایه‌گذاری می‌کنند هشدار داده‌اند.

علاقه شرکت دل به تکنولوژی بلاکچین به کسب و کار این شرکت گره خورده است؛ جایی که فروش سرویس‌های ذخیره سازی دیتا در فصل دوم امسال ۸.۴ میلیارد دلار درآمد به همراه داشته است.

مایکل دل می‌گوید که دیتا به طور فزاینده‌ای در مرکز جهان هوشمند قرار گرفته است و این داده‌ها نیازمند زیرساخت و تکنولوژی برای مدیریت هستند. قیمت بیت‌کوین در سال ۲۰۲۱ فراز و فرود زیادی داشته است. در ماه می قیمت این ارز دیجیتال به ۳۰ هزاردلار رسید و پس از آن دوباره رشد کرد. همچنین بعد از آنکه چین اعلام کرد محدودیت‌های بیشتری درمورد ارزهای دیجیتال اعمال می‌کند، بار دیگر ارزش آن تا ۴۲ هزار دلار پایین رفت.

قیمت این رمزارز اخیرا و بعد از اعلام حمایت جرج سوروس سرمایه‌گذار مشهور بار دیگر به ۵۵ هزار دلار رسیده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا