تکنولوژیگوناگون

رک ها؛ راه حلی برای رهایی از آشفتگی سیم ها

رک شبکه در میان تجهیزاتی قرار داده می‌شود که مربوط به قسمت پسیو شبکه بوده و امروزه از اهمیت بسیار زیادی در یک شبکه کامپیوتری به خصوص برای شرکت ها، سازمان‌ها و ادارات برخوردار است. در واقع برای نگهداری بهتر از تجهیزات گران قیمت شبکه و دسته بندی و قرارگیری مرتب آن‌ها از رک شبکه استفاده می‌شود و باید گفت که در صورت عدم وجود این قطعه فلزی، نمی‌توانیم انتظار زیادی از اتصال مداوم شبکه، کارکرد بالا و طول عمر زیاد تجهیزات دیگر شبکه داشته باشیم. با توجه به این موضوعات ما در  شرکت اچ پی آی در این پست با شما همراه هستیم تا در خصوص رک شبکه با شما صحبت کرده و اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

یک رک شبکه باعث می‌شود که همه تجهیزات به صورت منظم قرار داده شوند و به این ترتیب می توانید راحت‌تر به تجهیزات مربوط به شبکه دسترسی داشته باشید. رک‌ها در مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند و رک سرور و شبکه با ابعاد مختلف در دسترس خریداران در سراسر کشور خواهند بود. همچنین تست‌های مربوط به شبکه ساده‌تر انجام شده و شما می‌توانید با خیال راحت‌تری در این حوزه فعالیت داشته باشید. به طور کلی در قسمت پسیو شبکه، به پایه و اساس نگهداری وسایل مربوط به شبکه، رک شبکه گفته می‌شود که یک کابینت فلزی طراحی شده بر اساس نیاز قطعات شبکه می‌باشد.

با انواع رک شبکه بیشتر آشنا شوید

رک شبکه در مدل‌های مختلفی تولید شده و امروزه در بازار عرضه می‌شود. از مهم‌ترین انواع رک می‌توان به رک دیواری و رک ایستاده اشاره کرد. باید در نظر داشت که بر اساس نوع نیاز شما می‌توانید از انواع رک شبکه عرضه شده در بازار استفاده داشته باشید که در این خصوص در ادامه بیشتر توضیحاتی را ارائه خواهیم داد.

آشنایی با رک دیواری

رک دیواری را می‌توان برای شبکه‌های خانگی و دفاتر کوچک مورد استفاده قرار داد و یا در سازمان‌های بزرگ برای استفاده در شبکه‌های بزرگ‌تر می‌توانیم از انواع رک دیواری استفاده داشته باشیم. این سری از انواع رک با ۴ الی ۱۲ یونیت در بازار عرضه می‌شوند و عمق آن‌ها مابین ۳۵ الی ۶۰ سانتی متر خواهد بود. در کنار این مسئله باید در نظر داشته باشید که توجه به تجهیزاتی که در شبکه مورد استفاده قرار می‌گیرند دارای اهمیت بسیار زیادی می‌باشد. بر روی برخی از انواع این سری رک‌های عرضه شده در بازار شما می‌توانید فن‌های خنک سازی را مشاهده کنید که برای استفاده از تجهیزات با میزان گرمای بالا دارای کاربرد می‌باشند.

رک سرور

آشنایی با رک ایستاده

از دیگر انواع رک شبکه عرضه شده در بازار به شمار می‌رود که از ۱۲ الی ۴۷ یونیت داشته و می‌توانند برای نگهداری از تجهیزات بیشتری مورد استفاده قرار گیرند. عمق این سری از محصولات مابین ۶۰ الی ۱۰۰ سانتی متر بوده و شما می‌توانید ماژول‌های پاور را درون این سری از دستگاه‌ها نصب کنید. در کنار این مسئله نباید از یاد برد که این سری از انواع رک شبکه باید مابین ۱ الی ۴ فن خنک کننده استفاده کنند. در صورتی که سوالی در خصوص این محصول داشته باشید و یا می‌خواهید اطلاعات بیشتری به دست بیاورید می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط بوده و سوالات خود را بپرسید. باید در نظر داشت که انواع رک شبکه می‌توانند بر اساس نوع و مدل در انواع شبکه‌های بزرگ و کوچک مورد استفاده قرار گیرند.

رک شبکه

نتیجه گیری

رک شبکه شاید در نگاه اول کاربرد چندانی در شبکه نداشته باشد ولی باید بدانید که این قطعه دارای اهمیت بسیار زیادی بوده و شما می‌توانید با خرید آن، به شبکه خود در قسمت پسیو نظم داده و امکان تهویه هوا را به صورت منظم در آن محیا سازید. ما در این مقاله با شما همراه بودیم تا اطلاعاتی را در خصوص انواع رک شبکه عرضه شده در بازار را در اختیار شما قرار دهیم که قطعا می‌تواند برای شما مفید واقع شود. باید در نظر داشت که خرید یک رک با کیفیت و همین طور  لوازم جانبی رک برای تامین نیازهای یک شبکه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و باید به این نکته مهم دقت داشته باشید.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا