مایکروسافتویروس کرونا

نتایج پژوهش مایکروسافت: دورکاری بر نوآوری و بهره‌وری کارکنان اثر منفی دارد

این روزها، دورکاری به یک رویه برای بسیاری از افراد و شرکت‌ها تبدیل شده و با توجه به شرایط موجود، بعید به نظر می‌رسد که به این زودی‌ها شاهد بازگشت و حضور تمام وقت کارکنان در محل کار باشیم.

اما سوال اینجاست که آیا دورکاری، منحر به بهتر شدن روند کاری و بالا رفتن کیفیت کار کارکنان خواهد شد؟ تحقیقی که اخیرا توسط محققان مایکروسافت صورت گرفته، چنین چیزی را نشان می‌دهد.

طبق نتایج این تحقیق، کاهش ارتباطات و همکاری‌ها میان اعضای یک گروه کاری، بر نوآوری و بهره‌وری کارکنان تاثیر منفی دارد. مایکروسافت در این تحقیق که نتایج آن را در نشریه Nature Human Behavior به چاپ رساند، پژوهشی را روی ۶۱ هزار کارمند صورت داد.

در این تحقیق، الگوهای کاری این افراد از دسامبر ۲۰۱۹ (قبل از شروع محدودیت‌ها) تا ژوئن ۲۰۲۰ مورد بررسی قرار گرفت و نتایج حاکی از آن بود که تغییر در شیوه کاری، باعث شد تا کارکنان از هم فاصله گرفته و تمایل کمتری به ارتباط با یکدیگر داشته باشند.

به گفته مایکروسافت، میزان مشارکت و همکاری کارکنان در دوران همه‌گیری به نسبت قبل از شیوع این ویروس به میزان ۲۵ درصد کاهش یافت. این شرکت درباره نتایج پژوهش اخیر نوشت که تاثیرات و پیامدهای شناسایی‌شده بر توانایی کارکنان در به‌دست آوردن و اشتراک اطلاعات جدید میان گروه‌های کاری تاثیرگذار است و این موضوع بر بهره‌وری و نوآوری تاثیر سوء خواهد داشت.

همچنین در این مدت، کارکنان تمایل بیشتری به استفاده از روش‌های ارتباطی جایگزین همانند ایمیل، پیامک، چت و پیام‌های فوری پیدا کردند. حتی به مرور زمان، میزان استفاده از روش‌هایی همچون تماس صوتی، تماس تصویری یا ملاقات‌های چهره به چهره به طور محسوسی کاهش یافت.

مایکروسافت عنوان کرد که استفاده کمتر از رسانه‌های ارتباطی «غنی» می‌تواند فرآیند ارتباط و پردازش اطلاعات پیچده را برای کارکنان دشوار کند. با این حال، نتایج این بررسی نشان داد که میزان متوسط ساعت کاری هفتگی کارکنان در دوران همه‌گیری افزایش داشته است.

مایکروسافت معتقد است که استفاده از سیستم کاری هیبریدی تنها می‌تواند تا حدودی از پیامدهای کاهش بهره‌وری بکاهد و هرگز قادر به رفع آن نخواهد بود. به طور خلاصه، محققان می‌گویند که با توجه به نتایج این بررسی، شرکت‌ها باید در مورد تداوم روند دورکاری کارکنان خود در آینده، بیشتر فکر کنند.

از طرفی، تحقیقی که چندی پیش روی کارکنان مایکروسافت صورت گرفت، نشان داد که احساس مشارکت و حمایت مدیران از آنها در بالاترین حد بوده و هیچگونه اثری از کاهش بهره‌وری را نسبت به گذشته در خود ن‌می‌بینند.

به هر روی، نتایج تحقیق اخیر در زمانی منتشر شد که مایکروسافت هنوز نتوانسته زمان دقیقی را برای بازگشت دوباره کارکنان خود به محل کار مشخص کند. این شرکت پیشتر، ۴ اکتبر را برای این موضوع اعلام کرد که با افزایش شمار مبتلایان به سویه دلتای ویروس کرونا، این زمان به تعویق افتاد.

منبع
Techspot

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا