تکنولوژیفضا

ورود بنیانگذار اپل به عرصه هوافضا

استیو ‌وازنیاک که در کنار استیو جابز فقید، شرکت اپل را پایه‌گذاری کرد، اخیرا به حوزه هوافضا ورود کرده و شرکتی جدید تحت عنوان Privateer را راه‌اندازی کرده است.

طبق اطلاعات ویدیوی منتشرشده در کانال یوتیوب Privateer، ‌وازنیاک به همراه الکس فیلدینگ، بنیانگذار شرکت ریپ‌کورد (Ripcord)، این شرکت را مدیریت خواهند کرد. اخیرا ‌وازنیاک نیز با انتشار توییتی نوشت: یک شرکت خصوصی فضایی در حال راه‌اندازی است که با دیگر شرکت‌ها متفاوت خواهد بود.

در این توییت، هیچ اشاره‌ای به هدف تاسیس این شرکت و برنامه‌هایی که قرار است در حوزه هوافضا دنبال کند، نشده اما چندی پیش وب‌سایت Gizmodo مدعی شد که به اطلاعاتی از یک بیانیه مطبوعاتی دست یافته که نشان می‌دهد فعالیت شرکت Privateer، روی مانیتورینگ و پاکسازی اشیا در فضا متمرکز خواهد بود.

در این بیانیه به نقل از ‌وازنیاک آمده که او با راه‌اندازی این شرکت به دنبال فراهم کردن شرایطی در فضاست که برای نسل‌های آینده نیز قابل استفاده و دسترسی باشد. در حال حاضر، زباله‌های فضایی روز به روز در حال افزایش هستند و چند شرکت نیز برای پاکسازی فضا از این زباله‌ها، وارد این کسب‌وکار پرسود و منفعت شده‌اند.

در صوتی که روی این ویدیو تدوین شده، آمده است: در کنار هم به دوردست‌ها خواهیم رفت. از یکدیگر مراقبت خواهیم کرد، مشکلات را برطرف خواهیم کرد. این یک مسابقه نیست. یک رقابت و بازی هم نیست. به ما بستگی دارد که تا باهم کار کنیم و کاری را که درست و خوب است انجام دهیم. بنابراین، باید مراقب چیزهای باشیم که در اختیار داریم تا نسل بعد بتوانند در کنار هم بهتر باشند.

گفته می‌شود که شرکت Privateer قصد دارد در خلال کنفرانس AMOS که بین روزهای سه شنبه تا جمعه در جزیره مائوئی‌هاوایی برگزار می‌شود، جزییات بیشتری را از اهداف و برنامه‌های خود ارائه دهد.

این اولین باری نیست که ‌وازنیاک و فیلدینگ در کنار هم، نسبت به تاسیس یک شرکت اقدام می‌کنند؛ این دو پیشتر و در سال 2001 نیز شرکتی تحت عنوان Wheels of Zeus را که در زمینه لایسنس فناوری‌های وایرلس فعالیت داشت، تاسیس کردند.

 

منبع
Businessinsider

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا