اسپیس ایکسفضا

اولین ماموریت گردشگری فضایی اسپیس ایکس، ۲۴ شهریور انجام می‌شود

اسپیس ایکس اعلام کرد که اولین ماموریت گردشگری فضایی این شرکت تحت عنوان – Inspiration4- در تاریخ ۲۴ شهریور (۱۵ سپتامبر) انجام خواهد شد.

به گفته اسپیس ایکس، بررسی‌ها برای این پرتاب صورت گرفته و تمامی فرآیندها و بخش‌ها از قبیل موشک، سیستم‌های زمینی و خدمه، آماده تجربه این سفر فراموش‌نشدنی هستند. پرتاب موشک نیز در روز ۲۴ شهریور و از مرکز فضایی کندی ناسا واقع در ایالت فلوریدا اتفاق خواهد افتاد.

با این حال، اگر مشکلی در وضعیت جوی وجود داشته باشد، پرتاب موشک با یک روز تاخیر دنبال خواهد داشت. اسپیس ایکس با انتشار پیامی‌در این رابطه نوشت: تیم‌های اسپیس ایکس و اینسپیریشن۴، روز گذشته در مقر اسپیس ایکس در کالیفرنیا با هم دیدار کردند تا مهیا بودن موشک فالکون ۹، فضاپیمای دراگون، سیستم‌های زمینی، تجهیزات ریکاوری، سیستم‌های آموزش خدمه و دیگر عناصر کلیدی این ماموریت تاریخی را مورد ارزیابی قرار دهند.

اسپیس ایکس همچنین اعلام کرد که خدمه اینسپیریشن ۴، شش ماه اخیر را برای حضور در این ماموریت آموزش دیدند و تحت شرایط مختلف از قبیل جاذبه صفر قرار گرفتند تا از این طریق، فشارهای وارده به بدن‌هایشان را در این ماموریت فضایی در محیطی شبیه‌سازی شده تجربه کنند.

همچنین این افراد، آموزش‌هایی را در این کپسول فضایی گذراندند تا خود را با شرایط این ماموریت وفق دهند. در این ماموریت، فضانوردان به لطف پنجره گنبدی‌شکل شیشه‌ای کپسول دراگون، دیدی جامع را نسبت به محیط پیرامون خود خواهند داشت. گفته می‌شود که در این ماموریت، تحقیقاتی نیز در خصوص وضعیت سلامت انسان انجام خواهد شد.

جرد ایزاکمن، فرمانده ماموریت اینسپیریشن۴ در این رابطه می‌گوید: افراد حاضر در ماموریت اینسپیریشن۴ مشتاق هستند تا از این ماموریت برای کمک به آینده‌ای بهتر برای کسانی که قرار است طی سال‌ها و دهه‌های آتی این سفر را تجربه کنند، استفاده کنند. در کل تاریخ بشر، کمتر از ۶۰۰ انسان به فضا رفته‌اند. باعث افتخار ماست که این پرواز، بر آینده همه پروازهایی که در آینده در این زمینه اتفاق می‌افتد، تاثیرگذار خواهد بود و آغازگر دوران جدیدی از اکتشافات فضایی خواهد بود.

منبع
Digitaltrends

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا