گوناگون

برای مطالعه فیزیک از چه منابعی استفاده کنیم؟

همانطور که می‌دانید سوالات فیزیک کنکور سراسری هر سال سخت‌تر و مفهومی‌تر می‌شود. بنابراین استفاده از منابع مطالعاتی مناسب بسیار ضروری است.

۱.کتاب درسی

مهم‌ترین منبع کتاب درسی است.  مطالعه ی کتاب درسی دانش آموزان را با بسیاری از مفاهیم ضروری فیزیک برای کنکور آشنا می‌کند. از جملات مهم کتاب درسی، شکل‌ها، توضیحات زیر آنها، فعالیت‌ها، تمرین‌های داخل فصل و همینطور تمرین‌های پایان فصل تست طرح می‌شود. بررسی تست‌های کنکور نشان می‌دهد که اساس و مبنای طرح بسیاری از تست‌های کنکور سراسری کتاب درسی بوده است.

۲.جزوه آموزشی

جزوه ی آموزشی با توجه به پیچیدگی‌های بسیار زیادی که مفاهیم و تست‌های کنکور در درس فیزیک دارند ثبت نام در کلاس فیزیک بسیار توصیه می‌شود. یک معلم فیزیک مجرب با توجه به تخصصی که در زمینه ی کنکور دارد مطالب را می‌تواند با شیوه‌ای بسیار ساده و روان به دانش آموزان آموزش دهد. همچنین مهم‌ترین تست‌های کنکور سراسری را در جزوات جمع آوری کرده و در اختیار دانش آموزان قرار می‌دهد. تجربه ی اساتید فیزیک کنکور باعث می‌شود تا سوالاتی که احتمال بیشتری برای مطرح شدن در کنکور دارند را برای دانش آموزان حل کنند. همچنین روش‌های تستی و روش‌های حل بسیار کوتاه برای مسایل سخت کنکور را به دانش آموزان آموزش می‌دهند و این روش‌ها در جزوات نوشته شده اند.

۳. کتاب تست

همه ی دانش آموزان برای تمرین آموخته‌های خود و همچنین سرعت عمل و تسلط بیشتر در حل مسائل فیزیک باید یک کتاب تست تهیه کرده و تست‌های آن را حل کنند. در قدم اول بهتر است که این کتاب تست مجموعه‌ای از تست‌های کنور سراسری به همراه پاسخ تشریحی مناسب را دارا باشد مانند کتاب‌های آبی قلم چی، گاج نقره‌ای، خیلی سبز. برای دانش آموزان پر تلاش و هدف مند توصیه می‌شود که مجموعه تست دوم که تست‌های چالشی‌تر و تالیفی دارند (مانند کتاب آی کیو گاج و سه سطحی قلم چی) تهیه کنند و تست‌های آن‌ها را پس از اتمام مجموعه تست اول حل کنند.

۴. دوره جمع بندی

برای جمع بندی سه ماه پایانی بهتر است از کتابی استفاده شود که دارای خلاصه درس باشد، تعداد تست کمتر داشته و فقط تست‌های احتمالی کنکور در آن جمع آوری شده باشد. همچنین تست‌های کتاب باید بصورت چندین آزمون باشند که دانش آموزان آن آزمون‌ها را زمان دار حل کنند تا مدیریت زمان در آزمون را بتوانند تمرین کنند. در بین این نوع کتاب‌ها کتاب آزمون نامه فیزیک انتشارات تخته سیاه کتابی کامل‌تر و مفید‌تر است و برای جمع بندی سه ماه پایانی توصیه می‌شود.
برای اطلاع از کلاس‌های کنکور تجربی و کلاس کنکور رشته ریاضی می‌توانید به آدرس اینترنت آنلاین آکادمی تخته سیاه مراجعه نمایید.

ثبت نام در کلاس های فیزیک استاد براتی و استاد خسروی منش در سایت آنلاین آکادمی تخته سیاه
ثبت نام در کلاس های فیزیک استاد براتی و استاد خسروی منش در سایت آنلاین آکادمی تخته سیاه

همچنین برای ثبت نام در کلاس‌های فیزیک استاد براتی و استاد خسروی منش میتوانید به سایت آنلاین آکادمی تخته سیاه مراجعه کنید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا