اپل

نسل نهم آیپد اپل رونمایی شد

مراسم رونمایی از محصولات سخت‌افزاری اپل در ماه سپتامبر با معرفی نسل جدید آیپد آغاز شد.

این آیپد جدید نهمین نسخه از آیپدهای اپل محسوب می‌شود که اولین نسخه از آن در سال ۲۰۱۰ وارد بازار شد. به گفته اپل، در این آیپد از پردازنده قدرتمند A۱۳ استفاده شده است. همچنین یک دوربین ۱۲ مگاپیکسلی در قسمت جلویی دستگاه تعبیه شده که از قابلیت Center Stage که پیشتر در آیپد پرو به کار رفته، بهره می‌برد.

مشخصات ظاهری این تبلت با نمونه‌های قبلی این شرکت در سال‌های اخیر، تفاوت چندانی ندارد و شاهد استفاده از دکمه فیزیکی هوم، حاشیه‌های کناری، درگاه لایتنینگ و دوربین پشتی تکی هستیم.

به گفته اپل، پردازنده جدید این تبلت باعث شده تا عملکرد آن به نسبت مدل قبلی، ۲۰ درصد سریع‌تر شود.

نمایشگر ۱۰.۲ اینچی این تبلت نیز از قابلیت True Tone بهره می‌برد که قادر است به صورت خودکار، دمای رنگ خود را با توجه به میزان نور محیط تنظیم کند. بار نرم‌افزاری این تبلت نیز روی دوش آیپد او اس ۱۵ است که اوایل امسال معرفی شد.

این نسخه جدید تغییرات زیادی را به خود دیده که باعث شده تا هوم اسکرین جدید، قابلیت تنظیم اپلیکیشن‌ها و ویژگی‌های مولتی تسکینگ (اجرای چند کار در یک زمان) به آن اضافه شود. مدل پایه این آیپد از حافظه ۶۴ گیگابایتی بهره می‌برد که قرار است با قیمت ۳۲۹ دلار وارد بازار شود.

همچنین این آیپد از نسل نخست اپل پنسل  و اسمارت کیبورد اپل پشتیبانی می‌کند و در رنگ‌های خاکستری و نقره‌ای به دست خریداران خواهد رسید. اپل اعلام کرد که پیش‌سفارش این تبلت از امروز آغاز شده و عرضه آن از هفته آینده شروع خواهد شد.

نسل نهم آیپد اپل رونمایی شد

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا