آمازونتکنولوژی

برنامه‌‌های کمک تحصیلی آمازون برای ترغیب دانشجویان به کار در این شرکت

این شرکت گفته است که برای ۷۵۰ هزارنفر از کارمندان ساعتی خود مزایای تحصیلی جدیدی ارایه می‌کند

شرکت آمازون می‌خواهد به کارکنان این شرکت برنامه کمک تحصیلی خود را گسترش میدهد تا افراد بیشتری را به کار در این شرکت ترغیب کند.

این شرکت گفته است که برای ۷۵۰ هزارنفر از کارمندان ساعتی خود مزایای تحصیلی جدیدی ارایه می‌کند.

از ابتدای ماه ژانویه ۲۰۲۲ هم کارکنان ثابت و هم کارکنان نیمه وقت این شرکت می‌توانند برای دریافت مدرک لیسانس، تکمیل دبیرستان یا دریافت مدرک آموزش زبان به عنوان زبان دوم خود از برنامه‌های تشویقی آموزشی این شرکت استفاده کنند.

آمازون با انتشار یک بیانیه مطبوعاتی گفته است که به طور کامل هزینه‌های مربوط به آموزش این کارکنان را پوشش خواهد داد از جمله شهریه، هزینه خرید کتاب، کلاس و …

بزرگترین خرده فروش آنلاین جهان پیش از این هم بخش قابل توجهی از هزینه‌های تحصیلی کارکنانش را پرداخت می‌کرد حالا اما تمام هزینه‌ها بعد از دریافت  مدرک به آنها پرداخت می‌شود.

مرتبط: فروشگاه‌‌های فیزیکی آمازون به زودی افتتاح ‌‌می‌شود

کارگران آمازون قادر خواهند بود ۹۰ روز بعد از شروع به کار در این شرکت از مزایای آموزشی اعلام شده بهره ببرند پیش ازاین اما کارکنان شرکت مجبور بودند تا یکسال برای اینکه مشمول شرایط آموزشی شوند صبر کنند.

آمازون گفته است که ۱.۲ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵ برای افزایش سطح تحصیلات و مهارتهای کارکنانش هزینه می‌کند.

آمازون همچنین حداکثر مزایای تحصیل در کنار کار را به کارکنانش ارایه می‌دهد که از جمله آنها ارایه وام‌ تحصیلی تا زمانی است که افراد در این شرکت مشغول به کارند.

به گفته مدیر فروش جهانی آمازون این برنامه بیش از ۵۰ هزارنفر از کارکنان این شرکت در سراسر جهان ط ی۱۰ سال را در بر می‌گیرد.

در کنار این برنامه کمک تحصیلی ، آمازون سه برنامه آموزشی مهارت هم برای کارکنانش معرفی کرده است که شامل مهندسی آی تی، تجربه کاربری و تکنیسین تکنولوژی در دیتاسنتر است.

آمازون تنها شرکتی نیست که برای کارکنانش برنامه‌های کمک آموزشی در نظر گرفته در ماه جولای ۲۰۲۱ شرکت رقیبش وال‌مارت نیز از برنامه مشابهی برای تحصیل کارکنانش در ده موسسه آموزشی خبر داده بود.

شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای Target هم یک ماه قبل از وال مارت اعلام کرده بود برای ۳۴۰ هزار کارگر خود وام بلاعوض تحصیلی ارایه می‌‌دهد.

شرکتهای دیگری چون استارباکس، چیپوتله و ورایزن هم برنامه‌های مشابهی را برای ارتقای سطح آموزشی کارکنان خود در نظر گرفته‌اند.

ارایه خدمات آموزشی به کارگران بزرگترین مزیت برای شرکتهاست چراکه هزینه های تحصیلی در حال افزایش است.

مرتبط: اندی جیسی ؛ مدیرعامل گران‌قیمت آمازون با تبار ایرانی

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا