شبکه‌های اجتماعیمتا

اپلیکیشن واتس‌اپ از ۱۰ آبان ماه در این گوشی‌ها پشتیبانی نمی‌شود

واتس‌اپ که عنوان محبوب‌ترین اپلیکیشن پیام‌رسان را یدک می‌کشد، اخیرا اعلام کرد که از تاریخ ۱۰ آبان ماه (یکم نوامبر ۲۰۲۱) به پشتیبانی از برخی گوشی‌های هوشمند پایان می‌دهد.

طبق به‌روزرسانی جدیدی که این شرکت در صفحه Help Center خود منتشر کرده، تمامی‌ گوشی‌ها و دستگاه‌های مجهز به نسخه‌های قبل از اندروید ۴.۱، آی او اس ۱۰ و KaiOS ۲.۵. ۱ دیگر قادر به اجرای واتس‌اپ نخواهند بود.

این یعنی، نسخه اندروید ۴ که تقریبا ۱۰ سال پیش و در ۱۸ اکتبر ۲۰۱۱ عرضه شد، از واتس‌اپ پشتیبانی نخواهد کرد. البته گوشی‌های مجهز به این نسخه از اندروید بسیار کم هستند و به ندرت یافت می‌شوند.

در هر صورت، دارندگان گوشی‌ها و دستگاه‌های قدیمی‌ اندروید می‌بایست حداقل نسخه اندروید ۴.۱ را که عرضه آن به سال ۲۰۱۲ برمی‌گردد، روی دستگاه خود داشته باشند. برای دارندگان گوشی‌های آیفون نیز باید گفت که طبق گفته واتس‌اپ، افرادی که قبل از سال ۲۰۱۶ گوشی آیفون خود را خریداری کرده‌اند، برای استفاده از این اپلیکشین می‌بایست دستگاه خود را حدقل به آی او اس ۱۰ به‌روزرسانی کنند.

گوشی‌هایی که قادر به به‌روزرسانی به حداقل آی او اس ۱۰ هستند، عبارتند از: آیفون ۵، آیفون ۵سی، آیفون ۵ اس، آیفون ۶، آیفون ۶ اس، آیفون SE (نسل اول)، آیفون ۶ پلاس، آیفون ۶ اس پلاس، آیفون ۷، آیفون ۷ پلاس، آیفون ۸، آیفون ۸ پلاس، آیفون ۱۰، آیفون ۱۰آر، آیفون ۱۰ اس، آیفون ۱۰ اس مکس، آیفون ۱۱، آیفون ۱۱ پرو، آیفون ۱۱ پرو مکس، آیفون SE (نسل دوم)، آیفون ۱۲، آیفون ۱۲ مینی، آیفون ۱۲ پرو و آیفون ۱۲ پرو مکس.

بر این اساس، دارندگان گوشی‌های آیفون ۴ یا آیفون ۴اس، دیگر قادر به استفاده از واتس‌اپ نخواهند بود و دیگر وقت آن رسیده تا مدل جدیدتری را خریداری کند. و بالاخره در بخش دیگری از بیانیه واتس‌اپ آمده که این اپلیکیشن تنها در دستگاه‌های مجهز به KaiOS ۲.۵. ۱ و نسخه‌های بعد از آن پشتیبانی می‌شود.

منبع
BGR

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا