مایکروسافتویروس کرونا

انتقاد مدیرعامل مایکروسافت از اجبار شرکت‌ها به حضور کارکنان در محل کار

ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت ضمن انتقاد از عملکرد برخی شرکت‌ها در اجبار کارکنان به حضور فیزیکی در محل کار، عنوان کرد که نحوه و زمان بازگشت کارکنان می‌بایست با در نظر گرفتن شرایط و اطلاعات وضعیت موجود صورت گیرد.

نادلا در مصاحبه با شبکه CNBC عنوان کرد که بی‌صبرانه منتظر آن است تا تمام دنیا بر این چالش و مشکل بزرگ غلبه کند. وی ادامه داد این اقدام شرکت‌ها در بازگرداندن کارکنان به محل کار در شرایط فعلی، کوته‌بینانه و دور از آینده‌نگری است.

مایکروسافت چندی پیش زمان بازگشت کارکنان خود به دفاتر این شرکت را به دلیل افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا از ۷ سپتامبر به ۴ اکتبر موکول کرد. این شرکت همچنین عنوان کرد که در صورت تداوم این روند و افزایش آمار مبتلایان به سویه دلتای کرونا، این تاریخ نیز به تعویق خواهد افتاد.

اقدام اخیر مایکروسافت در حالی صورت گرفت که اخیرا شرکت‌های بزرگ فناوری همانند آمازون، فیسبوک و گوگل نیز در پی اوج‌گیری دوباره ویروس کرونا، با صدور بیانیه‌هایی از تعویق زمان بازگشت کارکنانشان به محل کار خبر دادند.

مدیرعامل مایکروسافت در این گفت‌وگو اعلام کرد که شاخص Work Trend Index این شرکت نشان می‌دهد که میزان مشارکت و حمایت مدیریتی در میان کارکنان این شرکت در دوران دورکاری بالا بوده است. با این حال، طبق گفته این شرکت، برخی از کارمندان همچنان خواستار ارتباط فیزیکی با همکاران خود و شیوه کار هیبریدی هستند.

مایکروسافت همچنین اعلام کرد که در حال ارائه قابلیت‌های جدیدی برای اپلیکیشن تیمز خود است که قرار است در سال ۲۰۲۲ ارائه شود و می‌تواند تجربه ارتباط از راه دور میان کارکنان را بهبود ببخشد. در این ویژگی‌ها، از دوربین مجهز به هوش مصنوعی استفاده شده که از قابلیت‌های متنوعی همچون تشخیص کاربر در حال صحبت و یکپارچه‌سازی فید دوربین تیمز با برنامه پاورپوینت برخوردار خواهد بود.

 

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا