تکنولوژی

موتورسیکلت الکتریکی بی‌ام‌و CE 02 معرفی شد

شرکت Motarrad که از زیرمجموعه‌های شرکت بی‌ام‌و محسوب ‌می‌شود، اخیرا از یک موتورسیکلت الکتریکی کوچک به نام CE 02 رونمایی کرد.

بی‌ام‌و در طی سال‌های اخیر، توجه ویژه‌ای را به تولید محصولات الکتریکی معطوف کرده و شاخه Motorrad این شرکت که وظیفه دنبال کردن این اهداف را در زمینه تولید موتورسیکلت بر عهده دارد، پیش از شروع به کار کنفرانس IAA Mobility در آلمان، جدیدترین محصول خود به نام CE 02 را در معرض دید علاقه‌مندان قرار داد.

همانطور که در تصاویر مشاهده ‌می‌کنید، این مینی موتورسیکلت از طراحی کامپکت و جمع‌وجوری بهره ‌می‌برد و در ساخت آن از برخی ویژگی‌های آینده‌نگرانه موتورسیکلت‌های الکتریکی بزرگ‌تر این شرکت یعنی CE 04 استفاده شده است.

در خصوص مشخصات فنی CE 02 نیز باید گفت که از یک موتور 11 کیلوواتی بهره ‌می‌برد که ‌می‌تواند امکان رسیدن به حداکثر سرعت 90 کیلومتر برساعت را برای این محصول فراهم کند. اگرچه بی‌ام‌و حرفی از ظرفیت باتری این مینی موتورسیکلت نزد اما اعلام کرد که CE 02 ‌می‌تواند با یک بار شارژ کامل، تا 90 کیلومتر را پیماید.

خبری از پدال روی این موتورسیکلت نیست اما پدال‌هایی برای قرار دادن پا در حین رانندگی در دو طرف بدنه تعبیه شده است. همچنین از چراغ‌های جلوی دایره‌ای LED استفاده شده و یک نمایشگر کوچک نیز بین ترمزهای دستی جای گرفته که اطلاعات اولیه همانند سرعت و وضعیت شارژ باتری را نمایش ‌می‌دهد.

به گفته بی‌ام‌و، وزن این مینی موتورسیکلت حدود 120 کیلوگرم است. همانطور که اشاره شد، این محصول در قامت یک مدل مفهو‌می‌معرفی شد و مشخص نیست که آیا به مرحله تولید و عرضه به بازار خواهد رسید یا خیر. اما اگر بی‌ام‌و، عرضه این محصول را در سر داشته باشد، باید پیش از هر چیز، فکری به حال قیمت آن بکند چرا که برای نمونه، موتورسیکلت الکتریکی CE 04 این شرکت که قرار است سال 2022 وارد بازار شود، با قیمت 16 هزار عرضه خواهد شد که ن‌می‌تواند گزینه قابل خریدی برای بسیاری از علاقه‌مندان به مدل‌های الکتریکی باشد.

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا