گوگلویروس کرونا

زمان بازگشت کارکنان گوگل به محل کار به تعویق افتاد

ساندار پیچای، مدیرعامل گوگل در ایمیلی خطاب به کارمندان این شرکت اعلام کرد که حضور فیزیکی در محل کار تا 10 ژانویه سال آینده میلادی (20 دی) اختیاری خواهد بود و افراد تنها در صورت تمایل می‌توانند در محل کار حضور یابند.

اگرچه در طی هفته‌های اخیر، ده‌ها هزار نفر از کارکنان گوگل به صورت داوطلبانه به محل کار خود بازگشته‌اند اما طبق گفته پیچای، فعلا اجباری برای حضور فیزیکی در محل کار وجود ندارد و این روند تا 10 ژانویه 2022 ادامه خواهد داشت.

بعد از این تاریخ نیز برنامه دیگری در پیش گرفته خواهد شد و با توجه به شرایط کشورها و مناطقی که دفاتر در آن دایر است، تصمیمات مربوط به بازگشت به محل کار اتخاذ خواهد شد. ایمیل ساندار پیچای به کارکنان گوگل در شرایطی ارسال شد که بر اساس برنامه‌ریزی قبلی گوگل، قرار بود که کارکنان در ماه سپتامبر به محل کار خود بازگردند.

مدیرعامل گوگل همچنین اعلام کرد در صورت مهیا بودن شرایط برای حضور فیزیکی کارکنان در محل کار، این موضوع 30 روز قبل به اطلاع آنها خواهد رسید. اگرچه در این نامه، حرفی از سویه دلتای ویروس کرونا زده نشد اما افزایش شمار مبتلایان در بسیاری از کشورهای جهان، برنامه‌ریزی‌های غول‌های فناوری جهان را برهم زده و مشخص نیست که چه زمانی، شرایط برای بازگشت دوباره کارکنان به محل کار فراهم خواهد شد.

در ماه مه امسال نیز ساندار پیچای طرح هیبریدی حضور در محل کار را پیشنهاد داد که بر اساس آن، کارکنان این شرکت موظف خواهند بود سه روز در هفته در دفاتر این شرکت حضور یابند اما با توجه به شرایط کنونی این همه‌گیری، بعید به نظر می‌رسد که تا چند ماه آینده این طرح اجرایی شود.

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا