بازیتکنولوژی

قانون سخت‌گیرانه جدید چین برای گیمرهای زیر ۱۸ سال

چین در اقدامی جدید برای مقابله با بازی‌های آنلاین، قانونی را به تصویب رساند که بر اساس آن، کاربران کمتر از ۱۸ سال در روزهای جمعه، آخر هفته و تعطیلات، تنها یک ساعت می‌توانند به صورت آنلاین بازی کنند.

خبرگزاری دولتی شینهوآ با انتشار گزارشی نوشت که به موجب این قانون جدید و طبق اعلام اداره ملی مطبوعات و چاپ چین، افراد کمتر از ۱۸ سال تنها می‌توانند بین ساعت‌های ۸ تا ۹ شب به وقت محلی در روزهای جمعه، شنبه، یکشنبه و تعطیلات به طور آنلاین بازی کنند.

شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات بازی آنلاین نیز اجازه ندارند دسترسی کاربران در خارج از این روزها و ساعت‌ها برای بازی را فراهم کنند. این یعنی، کاربران زیر ۱۸ سال در هفته از روز دوشنبه تا پنجشنبه، به استثنای روزهای تعطیل، امکان بازی آنلاین را نخواهند داشت.

همچنین این اداره قانونگذاری بازی در چین اعلام کرد که شرکت‌های حوزه گیم می‌بایست با در نظر گرفتن تدابیری، اطلاعات حقیقی کاربران را برای ثبت‌نام و لاگین شدن به سرورهای خود دریافت کنند.

شینهوآ در این گزارش عنوان کرد که اداره ملی مطبوعات و چاپ به شرکت‌ها هشدار داد که اقدامات نظارتی به منظور بررسی تبعیت آنها از این قوانین جدید تشدید خواهد شد و هرگونه تخطی از این قوانین، جریمه‌های سنگینی را به دنبال خواهد داشت.

دولت چین، مدت‌هاست که در مقابل بازی‌های ویدیویی و به ویژه از نوع آنلاین آن ایستاده و چند هفته پیش نیز خبرگزاری دولتی شینهوآ از این بازی‌ها به عنوان «مواد مخدر الکترونیک» یاد کرد. به دنبال انتشار این گزارش، ارزش سهام شرکت‌های تنسینت (Tensent) و نت‌ایس (NetEase) افتی بیش از ۱۰ درصدی را تجربه کرد.

قانون جدید چینی‌ها در حالی تصویب شد که تا پیش از این، کاربران زیر ۱۸ سال چینی در روزهای عادی هفته، تنها یک و نیم ساعت در روز و در روزهای تعطیل و آخر هفته نیز سه ساعت حق اجرای بازی آنلاین داشتند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا