گوناگون

تشخیص پاور بانک اصلی از تقلبی

بی اغراق می‌توان پاور بانک را یکی از کاربردی‌ترین ابزارهای دیجیتال دنیا به شمار آورد. خاموش شدن ناگهانی گوشی همراه و تمام شدن شارژ موبایل از جمله دغدغه‌های این روزهای کاربران موبایل و اینترنت است. با استفاده از پاور بانک دیگر نگران شارژ تلفن همراه و خاموش شدن ناگهانی آن نباشید. متاسفانه با توجه به فروش بالای این محصول در بازار، فروش پاوربانک‌های تقلبی افزایش بسیار چشمگیری داشته است.

با دانستن نکات مهم پیرامون تشخیص پاوربانک‌های اصلی از پاوربانک‌های تقلبی می‌توان بهترین خرید را در این زمینه داشته باشید. در این مطلب قصد داریم شما را با ۷ روش اصلی تشخیص پاور بانک اصلی از تقلبی آشنا کنیم. پس از مطالعه این مقاله به راحتی می‌توانید پاور بانک اصلی را از پاور بانک تقلبی تشخیص دهید.

چگونگی تشخیص پاور بانک اصل
چگونگی تشخیص پاور بانک اصل

تفاوت قیمت محصولات اصل و تقلبی، راه تشخیص اصالت کالا

یکی از ساده‌ترین و دم دستی‌ترین روش‌های تشخیص پاور بانک اصلی از تقلبی در تفاوت قیمت آن‌ها است. قیمت پاور بانک اصل را در اینترنت به دلار بیابید و آن را در قیمت روز دلار در ایران ضرب کنید. قیمت پاور بانک مورد نظر باید حدوداً نزدیک به عددی باشد که در ماشین حساب به شما نمایش داده می‌شود.

اگر اختلاف قیمت بین آنچه که در وب‌سایت اصلی قرار دارد با قیمت پاور بانک مورد نظر شما تفاوت دارد، بدون شک شما با یک سایت جعلی و یک پاوربانک تقلبی روبه‌رو هستید.

بررسی کد امنیتی و شماره سریال محصول، آسان‌ترین روش تشخیص پاوربانک تقلبی

از آسان‌ترین روش‌های تشخیص پاور بانک اصلی از تقلبی، چک کردن شماره سریال محصول در سایت سازنده است. خوشبختانه شرکت سازنده کلیه پاوربانک‌ها و محصولات دیجیتالی برای جلوگیری از سواستفاده‌های احتمالی، یک کد امنیتی و شماره سریال برای محصول در نظر گرفته‌اند. معمولا شماره سریال پاور بانک روی جعبه آن درج شده است و شما می‌توانید برای بررسی اصل بودن آن وارد سایت اصلی سازنده پاوربانک شده و با وارد کردن شماره سریال محصول خریداری شده، اصالت آن را بررسی کنید.

در فروشگاه‌های معتبر بررسی کد امنیتی و شماره سریال محصول، توسط خود فروشنده برای جلب اعتماد مشتری در همانجا انجام می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم برای خرید لوازم جانبی مورد نیازتان به یک فروشگاه یا سایت معتبر و شناخته شده مراجعه کنید.

این لوازم می‌توانند لوازم گرانبهایی مانند لپ تاپ یا موبایل و یا حتی لوازم کاربردی و ساده‌ای مانند گلس گوشی باشند. تفاوتی ندارد، باید در خرید هر یک از آن‌ها دقت و توجه لازم را داشته باشید.

ظرفیت واقعی و ظرفیت نامی پاوربانک، راه حلی کاربردی برای کشف حقایق

بررسی ظرفیت واقعی و ظرفیت نامی پاوربانک یکی دیگر از راه‌حل‌های کاربردی برای کشف اصالت پاوربانک است. پاوربانک نیز مانند کلیه لوازم دیجیتال نیاز به شارژ شدن دارد. معمولاً پاور بانک به ازای هر یک آمپر نیاز به یک ساعت شارژ کامل دارد. به عنوان مثال اگر پاوربانک ۵۰۰۰ میلی آمپری دارید و باتری آن کاملاً تمام شده است، این پاور بانک برای شارژ کامل به ۵ ساعت زمان نیاز دارد.

اگر هنگام شارژ آن ظرف ۲ ساعت پاور بانک به صورت کامل شارژ شد به این معناست که این پاور بانک تقلبی است و ظرفیت نامی پاور بانک با ظرفیت واقعی آن متفاوت است. البته این نکته را فراموش نکنید که ظرفیت واقعی و ظرفیت نامی پاور بانک معمولاً با یکدیگر یکسان نیستند و به طور معمول ۷۵ تا ۸۰ درصد ظرفیت اسمی را می‌توان به عنوان ظرفیت واقعی پاور بانک به شمار آورد.

هر غلط املایی کوچک، نشانه‌ای بزرگ از تقلبی بودن پاور بانک

معمولاً کلیه لوازم تقلبی و فیک ناخودآگاه در قسمت معرفی اطلاعات دستگاه، یک یا چند غلط املایی خواهند داشت. کارخانه‌های معتبر و شرکت‌های اصلی، هنگام تولید محصولات خود در چند مرحله تخصصی کلیه مطالب نوشته شده روی دستگاه را به خوبی چک و بررسی می‌کنند. به جرأت می‌توان گفت شرکت‌های اصلی و معتبر هیچگاه خود را درگیر این ایرادات ساده و پیش پا افتاده نمی‌کنند. بنابراین به محض مشاهده هرگونه غلط املایی، متوجه فیک بودن دستگاه پاور بانک خود خواهید شد.

تفاوت وزن پاور بانک اصلی از پاور بانک تقلبی

به طورکلی هر چقدر ظرفیت پاوربانک بیشتر باشد به همان اندازه وزن آن نیز بیشتر خواهد بود. یک پاور بانک با ظرفیت بیشتر نیاز به باطری‌های بیشتری دارد؛ پاوربانک ۳۰۰۰ میلی آمپری حدود ۶۰ الی ۷۰ گرم وزن دارد، پس یک پاور بانک ۶۰۰۰ میلی آمپری باید حدوداً ۱۱۰ گرم وزن داشته باشد. در غیر این صورت بدون شک پاوربانکی که قصد خرید آن را دارید تقلبی خواهد بود.

شاید تشخیص وزن دقیق پاور بانک برای خرید محصولات اینترنتی کمی دشوار باشد. بنابراین می‌توانید با مراجعه به یک فروشگاه اینترنتی معتبر بدون هیچگونه نگرانی پاور بانک موردنظر خود را خریداری کنید. برای خرید یک پاوربانک باکیفیت و سایر محصولات جانبی مانند پایه نگهدارنده موبایل و انواع هندزفری‌های بلوتوثی می‌توانید همین حالا به سایت جانبی مراجعه کنید و در کمترین زمان ممکن محصول مورد نظر خود را خریداری کنید.

راه های تشخیص پاوربانک اصل و فیک
راه های تشخیص پاوربانک اصل و فیک

تست شارژ پاوربانک اصلی و فیک با کمک برنامه Ampere

استفاده از نرم افزار Ampere از جمله روش‌های کاربردی و آسان برای تست اصالت پاوربانک شما است. این نرم افزار را می‌توانید به راحتی از بازار یا گوگل پلی دانلود کرده و روی گوشی خود نصب کنید. پس از نصب نرم افزار، گوشی خود را به پاوربانک متصل کرده و وارد برنامه Ampere شوید. اگر این نرم افزار اطلاعات باتری را به صورت نارنجی به شما نشان دهد؛ این بدان معنا است که پاور بانک شما قادر به شارژ کردن استاندارد موبایل نیست و احتمالاً یک پاوربانک فیک خریداری کرده‌اید.

میزان سنجش آمپر پاوربانک توسط این نرم افزار یکی دیگر از روش‌های فهمیدن اصل یا فیک بودن آن است. اگر روی بدنه پاور بانک عدد ۳ آمپر درج شده باشد، باید جریان الکتریکی با ۳ آمپر گوشی شما را شارژ کند، چنانچه در نرم‌افزار Ampere عدد دیگری را مشاهده می‌کنید، بدون شک پاور بانک شما تقلبی است.

رنگ غیر معقول پاور بانک، نشان از تقلبی بودن آن دارد

اغلب کمپانی‌های مطرح برای تولید پاور بانک از رنگ‌های استاندارد مانند مشکی، سفید یا نقره‌ای استفاده می‌کنند. هرچند ممکن است یک کمپانی شناخته شده از رنگ‌های جذاب سال نیز برای تولید پاوربانک‌های خود استفاده کند؛ اما شما می‌توانید با بررسی رنگ‌های اصلی پاور بانک در سایت آن کمپانی، با کمک رنگ‌ها پاور بانک اصلی را از پاوربانک تقلبی تشخیص دهید.

معمولاً در سایت‌ها کاملا توضیح داده می‌شود که هر پاور بانک با چه ظرفیت و با چه رنگی تولید شده است؛ اگر رنگ پاور بانک خریداری شده با آنچه که در سایت قرار دارد متفاوت است، این پاور بانک یک پاوربانک تقلبی و فیک به شمار می‌رود.

خرید اینترنتی باکیفیت‌ترین پاوربانک‌های بازار در فروشگاه اینترنتی جانبی

در این مقاله با معرفی ۷ روش آسان و کاربردی شما را با راه‌های تشخیص پاور بانک اصلی از تقلبی به صورت کامل آشنا کردیم. همانطور که مطالعه کردید خرید از یک فروشگاه اینترنتی شناخته شده می‌تواند تا حد زیادی نگرانی‌های شما را بابت خرید محصولات فیک برطرف کند. فروشگاه اینترنتی جانبی با داشتن سالها تجربه در زمینه فروش انواع محصولات جانبی موبایل و لپ‌تاپ همراه شما عزیزان خواهد بود.

کلیه سفارشات خریداری شده شما از این سایت به صورت کاملا رایگان در کمتر از چند روز به دستتان خواهد رسید. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده محصول موردنظر می‌توانید همین حالا به سایت جانبی مراجعه کنید یا با شماره ۰۲۱۶۶۹۹۹۹۷۷ تماس بگیرید. کارشناسان جانبی در ساعات کاری پاسخگوی کلیه سوالات شما عزیزان خواهند بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا