شبکه‌های اجتماعی

قابلیت Spatial Audio به کلاب‌هاوس اضافه شد

کلاب‌هاوس به‌تازگی قابلیت Spatial Audio (صوت فضایی) را به پلتفرم‌ خود اضافه کرده که می‌تواند حسی نزدیک به واقعیت را برای کاربران در حین گفت‌وگو در اتاق‌های صوتی ایجاد کند.

در حال حاضر، این قابلیت برای نسخه آی او اس اپلیکیشن کلاب‌هاوس عرضه شده و به گفته این شرکت، می‌تواند تجربه‌ای مکالمه صوتی متفاوت و نزدیک به آنچه را که در دنیای واقع اتفاق می‌افتد، برای کاربران رقم بزند.

به عبارتی دیگر، این فناوری به گونه‌ای است که صدا از جهات مختلف به گوش کاربر می‌رسد و فرد می‌تواند با توجه به منبعی که صدا از آن به گوش می‌رسد، تشخیص دهد که چه کسی در حال مکالمه است.

کلاب‌هاوس اعلام کرد که قابلیت مذکور به تدریج در اختیار تمامی‌کاربران آی او اس قرار خواهد کرد و به صورت پیش‌فرض نیز فعال خواهد بود. البته کاربران در صورت عدم تمایل به استفاده از Spatial Audio می‌توانند آن را غیرفعال کند.

برای کاربران اندروید کلاب‌هاوس نیز باید گفت که طبق گفته این شرکت، صوت فضایی «به زودی» در دسترس آنها قرار خواهد گرفت. همچنین کلاب‌هاوس اعلام کرد که تمامی‌هدفون‌های سیمی‌و بدون سیم قادر به پشتیبانی از صوت فضایی این اپلیکیشن خواهند بود.

جاستین اوبرتی، مدیر فناوری استریم کلاب‌هاوس که سابقه بیش از 10 سال همکاری با گوگل را در کارنامه دارد، در خصوص این تصمیم کلاب‌هاوس گفت: یکی از چیزهایی که در گروه‌های مکالمات صوتی متوجه می‌شوید، این است که تجربه مشابهی را با آنچه در فضای فیزیکی اتفاق می‌افتد، احساس نمی‌کنید.

به گفته اوبرتی، اضافه شدن فناوری Spatial Audio باعث می‌شود تا کاربران در استفاده از پلتفرم‌های برقراری تماس‌های صوتی، خستگی کمتری را احساس کنند چرا که در حالت‌های معمولی و بدون استفاده از صوت فضایی، مغز انسان مدام در حال پردازش صداهایی است یکنواخت و تقریبا از یک منبع خارج می‌شوند. اما در صوت فضایی، صداها از جهات مختلف و شبیه به مکالمات در دنیای واقعی شنیده می‌شوند.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا