خودروخودرو الکتریکی

استفاده از خودروی خودران تویوتا e-Palette در پارالمپیک متوقف شد

این تصمیم به دلیل برخورد این خودرو با یک ورزشکار اتخاذ شد

هنوز چند روزی از آغاز رسمی‌ بازی‌های پارالمپیک توکیو نمی‌گذرد که در پی تصادف یکی از خودروهای خودران تویوتا (e-Palette) با عابری پیاده، این شرکت استفاده از این خودروها را در این رویداد ورزشی متوقف کرد.

رویترز با انتشار گزارشی در ای رابطه نوشت که این تصمیم در پی برخورد خودروی e-Palette با یکی ورزشکار کم‌بینا که در حال عبور از خیابان بود، از سوی مدیران این شرکت ژاپنی اتخاذ شد.

آکیو تویودا، مدیرعامل تویوتا طی بیانیه‎‌ای ویدیویی اعلام کرد که این خوردرو ابتدا در یک تقاطع توقف کرد و در هنگامی‌که اپراتور انسانی سوار بر این خودرو، کنترل آن را در دست داشت، در حین دور زدن با سرعت یک یا دو کیلومتر بر ساعت با یک عابر پیاده تصادف کرد.

در این گزارش، مشخصاتی از فردی که خودروی خودران تویوتا با وی برخورد داشته، ارائه نشد. تویوتا برای اولین بار در ماه اکتبر 2019 و قبل از آنکه همه‌گیری کرونا، این رویداد ورزشی را یک سال به تعویق بیندازد،  از تصمیم خود برای استفاده از خودروهای خودروان e-Palette در بازی‌های المپیک و پارالمپیک 2020 خبر داد.

بر اساس برنامه تویوتا، 20 دستگاه خودروی e-Palette برای پیمودن مسیری مشخص و با حداکثر سرعت تقریبی 20 کیلومتر بر ساعت به منظور جابجایی ورزشکاران و افزایش امنیت آنها در نظر گرفته شد.

تویوتا همچنین اعلام کرد خودروهایی که برای بازی‌های پارالمپیک طراحی شده بودند، از قابلیت جا دادن چهار ویلچیر در خود برخوردار بودند. همچنین تغییراتی نیز در نورپردازشی داخل کابین این خودروها اعمال شد تا افرادی که به سختی قادر به تشخیص رنگ‌ها هستند، نیز بتوانند راحت‌تر از آن استفاده کنند.

به نظر نمی‌رسد که این ورزشکار در جریان این تصادف، آسیبی جدید دیده باشد و گفته می‌شود که پس از دریافت خدمات اولیه پزشکی، توانست به محل اردوی خود بازگردد.

منبع
Engadget

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا