تکنولوژی

یک جوان ۲۱ ساله، هکر اپراتور تی-موبایل امریکا بود

کسی که توانست به اطلاعات حدود ۵۰ میلیون کاربر اپراتور تی-موبایل آمریکا دسترسی پیدا کند، یک جوان ۲۱ ساله به نام جان بینز (Joub Binns) بود.

او در مصاحبه‌ای با روزنامه وال استریت ژورنال، امنیت تی-موبایل را «افتضاح» توصیف و عنوان کرد که این اقدام را صرفا برای جلب توجه انجام داده است. بینز با نفوذ به تی-موبایل توانست به اطلاعات مهمی‌ از قبیل نام کامل، تاریخ تولد، شماره تامین اجتماعی، گواهینامه و دیگر اطلاعات حساس مشتریان سابق و فعلی این اپراتور بزرگ آمریکایی دسترسی پیدا کند.

وی در این مصاحبه، «یکی از اهداف خود را ایجاد سروصدا» عنوان کرد که به نظر در دستیابی به این هدف موفق بوده است چراکه نشت این حجم اطلاعات تی-موبایل موجی از واکنش‌ها و سروصدای مورد نظر این هکر جوان را در آمریکا به وجود آورد.

این هکر ۲۱ ساله مدعی شد که دستیابی به این اطلاعات و هک تی-موبایل، تنها یک هفته وقتش را گرفت. این اپراتور هنوز واکنشی را در قبال گزارش وال استریت ژورنال و صحبت‌های جان بینز نشان نداده است.

طبق گزارش این روزنامه، در برخی از اطلاعات به سرقت‌رفته، شماره‌های IMEI و IMSI نیز وجود دارد که در صورت دسترسی دیگر هکرها به این شماره‌ها، می‌توان از آنها برای تحت کنترل درآوردن خطوط تلفن افراد استفاده کرد.

هنوز مشخص نیست که آیا بینز در ازای دریافت پول به چنین اقدامی‌دست زده یا خیر. او همچنین حرفی در خصوص همکاری با فرد یا افرادی دیگر در این حمله هکری نزد. در حال حاضر، FBI در حال بررسی و تحقیق پیرامون نشت اطلاعات کاربران تی-موبایل است.

این خبر در حالی مطرح شد که روز گذشته، جو بایدن رئیس جمهوری امریکا در نشستی با بزرگان دنیای فناوری در کاخ سفید، پیرامون راهکارهایی برای ارتقای امنیت سایبری آمریکا گفت‌وگو داشت. در این دیدار، مدیران شرکت‌های بزرگی همچون فیسبوک، اپل، مایکروسافت، گوگل، آمازون و IBM حضور داشتند.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا