اپل

فیس آیدی آیفون 13 حتی با ماسک هم کار می‌کند

همه‌گیری کرونا، مردم جهان را به استفاده از ماسک مجبور کرده و این موضوع، دردسرهایی را برای کاربران در آنلاک کردن گوشی از طریق قابلیت اسکن چهره به وجود آورده است.

گوشی‌های آیفون نیز به دلیل مجهز بودن به این قابلیت یعنی فیس آیدی از این قاعده مستثنی نیستند. اما شواهد نشان می‌دهد که اپل امسال هم تصمیم به استفاده از تاچ آیدی در گوشی‌های آیفون خود ندارد. اما به نظر، قصد دارد تغییراتی را در قابلیت فیس آیدی این گوشی‌ها اعمال کند تا باز شدن قفل گوشی با ماسک و عینک‌هایی که بخار روی شیشه آن را پوشانده، راحت‌تر شود.

این اطلاعات توسط جان پراسر، افشاگر معروف اطلاعات گوشی‌های هوشمند منتشر شده است. او مدعی شد که اپل در حال تست سخت‌افزار فیس آیدی جدید است که در نمونه اولیه فیس آیدی آیفون ۱۳ تعبیه شده و به منظور تعلیم آن برای باز کردن قفل دستگاه در هنگامی‌که کاربر ماسک روی صورت دارد، تست می‌شود.

به گفته پراسر، فعلا این آزمایش‌ها روی آیفون ۱۲ در حال اجراست تا بتوان اطلاعات بیشتری را در خصوص نحوه اجرا و بهبود عملکرد این سخت‌افزار جدید به دست آورد. همچنین در این گزارش آمده که اپل از تست‌کنندگان خواسته تا در محیط‌های باز و سربسته از ماسک استفاده کنند و انواع مختلف عینک را روی صورت قرار دهند.

به گفته پراسر، اپل از این افراد خواسته تا قابلیت فیس آیدی را ابتدا بدون ماسک راه‌اندازی کنند. در حالی که امروزه فیس آیدی گوشی‌ها به همراه ماسک روی صورت، تنظیم می‌شود. علی‌رغم آنکه سخت‌افزار جدید فیس آیدی در حال تست روی چیدمان فیس آیدی آیفون ۱۳ است، اما هنوز مشخص نیست که این ویژگی در زمان عرضه به آیفون ۱۳ اضافه خواهد شد یا بعدا به همراه یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

به هر صورت، قابلیت مذکور در این ماه‌ها بسیار مورد نیاز کاربران است و هرچه زودتر به گوشی‌های آیفون اضافه شود، قطعا فروش آیفون‌های بیشتری را برای این شرکت به دنبال خواهد داشت. در همین رابطه، اپل اخیرا در به‌روزرسانی جدید آی او اس، امکان باز کردن قفل دستگاه از طریق اپل واچ را نیز فراهم کرده که می‌تواند برای آنهایی که مدام از ماسک استفاده می‌کنند، قابلیتی کاربردی باشد.

طبق آخرین شنیده‌ها، آیفون ۱۳ اپل با تغییرات سخت‌افزاری جدید همچون ناچ باریک‌تر، دوربین اولتراواید بهبودیافته، نمایشگر باکیفیت‌تر و رنگ‌بندی جدید عرضه خواهد شد. هنوز زمان دقیقی برای عرضه این گوشی‌ها اعلام نشده اما روز ۱۴ سپتامبر یکی از محتمل‌ترین گزینه‌هاست.

گفته می‌شود که اپل امسال در کنار مدل‌های جدید آیفون ۱۳، از نسخه‌های جدید ایرپاد، آیپد و اپل واچ نیز رونمایی خواهد کرد.

منبع
Digitaltrends

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا