اپل

انتشار اطلاعات تازه از سایز آیفون ۱۳

یکی از پرتکرارترین شایعاتی که در طی هفته‌های اخیر درباره آیفون ۱۳ منتشر شده، اندازه ناچ این گوشی و کوچک‌تر بودن آن به نسبت ناچ آیفون ۱۲ است.

حال ساعاتی پیش، اطلاعات تازه از آیفون ۲۰۲۱ اپل به بیرون درز کرده که ضمن تایید این موضوع، جزییاتی را نیز در خصوص ابعاد ناچ و دیگر مشخصات احتمالی آیفون ۱۳ فاش می‌کند. این افشاگری توسط کاربری به نام DuanRui در توییتر صورت گرفته است.

این کاربر تصاویری را از محصول جدید اپل منتشر و ادعا کرده که مربوط به آیفون ۱۳ پرو مکس این شرکت است. با بررسی‌هایی که توسط وب‌سایت svetapple. sk روی این تصاویر و مقایسه آن با اطلاعات موجود صورت گرفته، مشخص شد که اندازه ناچ آیفون ۱۳ حدود ۲۴.۷ درصد باریک‌تر از ناچ آیفون ۱۲ است.

در این تصاویر، اندازه ناچ آیفون ۱۳ برابر با ۲۶.۶۳ میلیمتر عنوان شده و این در حالی است که این عدد برای ناچ آیفون ۱۲ برابر با ۳۴.۵ میلیمتر است. همچنین تصاویر و اطلاعات برآمده از بررسی کیس این گوشی نشان می‌دهد که آیفون ۱۳ حدود ۰.۱ میلیمتر ضخیم‌تر از آیفون ۱۲ خواهد بود.

البته این تفاوت بسیار ناچیز خواهد بود و گفته می‌شود که این اتفاق به دلیل استفاده از باتری بزرگ‌تر در آیفون جدید اپل رقم خواهد خورد. اما بارزترین تغییر بصری، ماژول دوربین آیفون ۱۳ خواهد بود. با استناد به این اطلاعات، قطر ماژول دوربین از ۳.۷۱ میلیمتر در آیفون ۱۲ و آیفون ۱۲ مینی به ۳.۷ میلمتر در آیفون ۱۳ و آیفون ۱۳ مینی خواهد رسید.

همچنین قطر دوربین آیفون ۱۳ پرو و آیفون ۱۳ پرو مکس نیز برابر با ۴.۴۹ میلیمتری برآورد شده که در مقایسه با قطر ۳.۷۱ میلیمتری دوربین آیفون ۱۲ پرو و ۴ سانتیمتری دوربین آیفون ۱۲ پرو مکس، افزایشی چند میلیمتری را نشان می‌دهد.

آیفون 13 اپل

به نظر می‌رسد که دلیل اصلی این تغییر، استفاده از لنزهای بزرگ‌تر در نسل جدید گوشی‌های آیفون باشد که اپل هر ساله این رویه را در قبال گوشی‌های جدید خود در پیش می‌گیرد. در بخش دیگری از اطلاعات این وب‌سایت آمده است که در آیفون ۱۳، محل قرارگیری دکمه‌های پاور و تنظیم صدا تغییر خواهد کرد و اندکی پایین‌تر تعبیه خواهند شد.

آیفون 13 اپل

در مجموع و با توجه به اطلاعاتی که تاکنون از آیفون ۱۳ منتشر شده، تفاوت‌های بصری چشمگیری را در آیفون‌های امسال اپل شاهد نخواهیم بود. اگرچه استفاده از ناچ باریک‌تر مورد استقبال قرار خواهد گرفت اما این تغییر در حدی نیست که بخواهد آیفون جدید را از آیفون ۱۲ متمایز کند.

 

منبع
Techradar

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا