آمازونگوگلمایکروسافتمتا

در دیدار جو بایدن و مدیران غول‌های تکنولوژی چه گذشت؟

اختصاص میلیاردها دلار از سوی شرکت‌های فناوری برای تقویت امنیت سایبری آمریکا

افزایش حملات سایبری در آمریکا و نشت اطلاعات حساس از شرکت‌های آمریکایی، جو بایدن را بر این داشت تا به منظور بررسی راهکارهایی برای رفع این معضل، دیداری را با بزرگان عرصه فناوری ترتیب دهد.

در این جلسه که در کاخ سفید برگزار شد، شرکت‌های گوگل، اپل و مایکروسافت وعده دادند که اقداماتی را جهت تقویت امنیت سایبری آمریکا در دستور کار قرار خواهند داد. هر کدام از این شرکت‌ها، تعهدات متفاوتی را دنبال خواهند کرد که شامل اختصاص میلیاردها دلار برای توسعه زیرساخت‌های سایبری، برنامه‌های آموزش و کمک به زنجیره تامین ‌می‌شوند.

گفت‌وگوهای میان بایدن و مدیران عامل شرکت‌های بزرگ فناوری در حالی برگزار شد که اخیرا حملات سایبری علیه نهادهای دولتی آمریکا و زیرساخت‌های انرژی این کشور از جمله شرکت خط لوله انتقال سوخت Colonial Pipiline، نگرانی‌های زیادی را به وجود آورده است.

بایدن در این نشست که روز چهارشنبه برگزار شد، عنوان کرد: واقعیت این است که بیشتر زیرساخت‌های حیاتی ما متعلق به بخش خصوصی است و توسط این شرکت‌ها اداره ‌می‌شود و دولت فدرال ن‌می‌تواند به تنهایی این چالش را برطرف کند.

اپل نیز اعلام کرد که با تامین‌کنندگان قطعات خود به منظور پذیرش روش احراز هویت چندعاملی همکار خواهد کرد و در کنار آن، آموزش‌های جدید امنیتی، واکنش به حوادث و رفع آسیب‌پذیری‌ها را ارائه خواهد کرد.

همچنین شرکت آمازون از تصمیم خود برای عرضه رایگان یک دستگاه احراز هویت چندعاملی برای همه دارندگان اکانت‌های خدمات وب آمازون (AWS) خبر داد و اعلام کرد تما‌می‌آموزش‌های افزایش آگاهی کارکنان خود را بدون هزینه در اختیار عموم قرار خواهد داد.

گوگل نیز اعلام کرد که بیش از 10 میلیارد دلار را در پنج سال آینده به منظور تقویت امنیت سایبری آمریکا اختصاص خواهد داد. این شرکت وعده داد که در قالب برنامه Certificate Career، به بیش از 100 هزار آمریکایی در زمینه تجزیه و تحلیل داده‌ها و پشتیبانی فناوری اطلاعات آموزش خواهد داد. مایکروسافت هم از اختصاص 20 میلیارد دلار طی پنج سال برای ارائه خدماتی همانند آنچه گوگل وعده داده، خبر داد.

در نشست روز چهارشنبه، ساندار پیچای مدیرعامل آلفابت، اندی جیسی مدیرعامل آمازون، تیم کوک مدیرعامل اپل، آرویند کریشنا مدیرعامل IBM، ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت و نمایندگانی از چند شرکت فعال در حوزه انرژی و آموزش حضور داشتند.

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا