خودروگوگل

فعالیت مسافربری خودروهای خودران وایمو در سان فرانسیسکو آغاز شد

شرکت وایمو (Waymo) فصد دارد تا مسافران بیشتری را از طریق خودروهای خودران خود در شهر سان فرانسیسکو ایالات کالیفرنیا جابجا کند.

اگرچه خودروهای وایمو کاملا خودران طراحی شده‌اند، اما طبق توافقی که این شرکت با مقامات این ایالت داشته، در این مرحله یک راننده کمکی پشت فرمان این خودروها خواهد نشست تا از بروز هرگونه حادثه احتمالی جلوگیری شود.

سان فرانسیسکو بعد از فونیکس دومین شهری است که وایمو در آن، ارائه خدمات از طریق خودروهای خودران خود را دنبال می کند. شرکت گوگل نیز که به همراه وایمو جزو زیرمجموعه های آلفابت محسوب می شود، بیش از یک سال است خودروهای خودران خود را بدون راننده کمکی، روانه خیابان های فونیکس ایالت آریزونا کرده است.

وایمو جزو معدود شرکت هایی است که در کنار رقبایی همچون Argo AI (تحت حمایت فورد و فولکس واگن) و Cruise (تحت حمایت جنرال موتورز) به دنبال ارائه خدمات مسافربری از طریق خودروهای خودران است.

حدود یک دهه است که وایمو مشغول تست و بررسی عملکرد خودروهای خودران خود در سان فرانسیسکو بوده اما اکنون و با پشت سر گذاشتن تست های مختلف، شرایط به گونه‌ای رقم خورده که مسافران در این شهر می توانند با ثبت درخواست خود در اپلیکیشن Waymo One تجربه سفر با این خودروها را در قالب برنامه Trusted Tester این شرکت تجربه کنند.

طبق اطلاعات منتشرشده، افرادی که موفق به ثبت‌نام در این طرح می شوند، این سفر را با خودروی شاسی بلند جگوار I-Pace و به صورت رایگان تجربه خواهند کرد. طبق توافق صورت گرفته، این افراد می بایست بازخورد و نظر خود را نسبت به این سفر اعلام کنند که البته اجازه اشتراک این تجربه به صورت عمومی را نخواهند داشت.

وایمو با انتشار پیامی در این رابطه نوشت: افراد از طریق اپلیکیشن Waymo One می توانند این سفرها را انتخاب کنند. ما بازخوردهای ارزشمندی را از مسافران خود دریافت کردیم و می توانیم بر این اساس، نحوه ارائه خدمات خود را ارتقا ببخشیم. این طرح از هفته گذشته و با تعداد محدودی مسافر آغاز شده و اما قصد داریم تا آن را توسعه دهیم و افراد بیشتری در سان فرانسیسو بتوانند سفر با این خودروهای خودران را تجربه کنند.

در حال حاضر، حدود 300 خودروی خودران وایمو بدون راننده کمکی در شهر فونیکس فعالیت دارند اما این شرکت هنوز اطلاعاتی در خصوص تعداد خودروهای مورد استفاده در سان فرانسیسکو یا زمان ارائه این سرویس بدون راننده کمکی و کاملا خودران توسط این خودروها ارائه نکرده است.

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا