اپل

آیپد نسل نهم در کنفرانس ماه سپتامبر اپل معرفی می‌شود؟

به نظر می‌رسد که اپل برای کنفرانس ماه آینده خود، رونمایی از یک آیپد ارزان‌قیمت را نیز در نظر گرفته است. محصولی که می‌تواند انتخابی مناسب برای دانش‌آموزانی باشد که این روزها خود را برای آغاز سال تحصیلی جدید آماده می‌کنند.

تاکنون برای رویداد ماه سپتامبر اپل، معرفی مدل‌های آیفون 13، اپل واچ سری 7 و آیپد مینی 6 پیش‌بینی شده و اگر اطلاعات ارائه شده از سوی مارک گورمن، خبرنگار بلومبرگ درست باشد، این شرکت در کنار آیپد مینی 6 از نسل نهم آیپد نیز رونمایی خواهد کرد.

طبق اطلاعات این کارشناس حوزه آی‌تی، آیپد مینی 6 از طراحی مدرن‌تر به نسبت آیپد ایر سال گذشته بهره می‌برد و احتمالا از پردازنده‌ای قوی‌تر و نمایشگر مینیLED در آن استفاده خواهد شد.

گورمن در ادامه عنوان کرد که در کنار نسل ششم آیپد مینی، شاهد معرفی نسل هم آیپدهای ارزان‌قیمت اپل نیز خواهیم بود. محصولی که به گفته وی، از طراحی باریک‌تر و پردازنده‌ای سریع‌تر بهره خواهد برد.

پیشتر در خبرها آمده بود که مهندسان اپل در حال اعمال تغییراتی در طراحی آیپد جدید این شرکت هستند که بتوانند ضخامت بدنه آن را کمتر کنند. در همین رابطه، مک اوکارتا، از دیگر تحلیلگران فناوری اخیرا مدعی شد که نسل نهم آیپد با ضخامت بدنه 6.3 میلیمتری و وزن 460 گرمی‌عرضه خواهد شد. این در حالی است که عضو قبلی این خانواده، با ضخامت 7.5 میلیمتری و وزن 490 گرمی‌عرضه شد.

در خصوص پردازنده نیز باید گفت که در حال حاضر، آیپد نسل هشتم از چیپست A12 بهره می‌برد و از این پردازنده در اغلب مدل‌های آیپد از جمله آیپد پرو استفاده شد. تا اینکه بالاخره این رویه با عرضه نسل چهارم آیپد ایر که به پردازنده A14 مجهز بود، متوقف شد.

اگرچه هنوز اطلاعات دقیقی در خصوص مدل پردازنده نسل نهم آیپد و آیپد مینی 6 در دست نیست، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که اپل احتمالا از پردازنده A13 در نسل نهم آیپد استفاده خواهد کرد. اگرچه در این بین، برخی منابع خبری استفاده از پردازنده A14 را یپش‌بینی کرده‌اند، اما بعید به نظر می‌رسد که اپل بخواهد چنین پردازنده‌ای را در دل یک محصول 329 دلاری جای دهد.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا