ایرانشبکه‌های اجتماعی

ورود پلیس «فتا» به حواشی اخیر «روبیکا»

تخلفات این پلتفرم در کارگروه ویژه و تخصصی درحال پیگیری است

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا در رابطه با “موضوعات مطرح شده سوپر اپلیکیشن روبیکا ” بیانیه‌ای را صادر کرد .

در متن این بیانیه آمده است:

مستند بر رصدهای صورت گرفته و گزارشات متعدد مردمی به پلیس فتا از سوی کاربران عادی و تعداد زیادی از چهره های مطرح شده هنری و ورزشی مبنی بر ” استفاده غیر مجاز از اطلاعات شخصی کاربران و ایجاد حساب کاربری بدون اطلاع و اجازه افراد”  کلیه موارد و تخلفات مربوطه هم اکنون در کارگروه ویژه و تخصصی پلیس فتا مطرح شده است.

در این رابطه ، ضمن استخراج ادله دیجیتال مرتبط با تخلفات صورت گرفته مراتب در حال پی گیری است و نتیجه اقدامات متعاقبا اعلام خواهد شد.

در چند روز اخیر، افراد بسیاری اعم از هنرمندان، ورزشکاران، کارآفرینان و حتی بسیاری از کاربران معمولی شبکه های اجتماعی متوجه شدند بدون اطلاع و اجازه آنها یک حساب کاربری در شبکه اجتماعی «روبینو» پلتفرم «روبیکا» برای آنان ایجاد شده است. محتوای قرار گرفته در این حسابهای جعلی، نسخه کپی شده ای از محتوی قرار گرفته در اکانتهای اینستاگرام، توییتر و یا یوتیوب کاربران بود.

این اقدام با واکتش ها و انتقادات بسیاری همراه بود و حتی برخی سلبریتی ها اعلام کردند چنانچه این اقدام متوقف و اکانت ایجاد شده حذف نشود از این اپلیکیشن شکایت خواهند کرد.

روز گذشته ساترا نیز به این موضوع ورود کرد و به دلیل تخلفات صورت گرفته، اجازه تبلیغات و حضور در رسانه های عمومی از روبیکا سلب شد.

بیشتر بخوانید: جنجال حساب های کاربری جعلی روبیکا

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا