اینترنتتکنولوژی

تحقیقات تی-موبایل درباره نشت اطلاعات ۱۰۰ میلیون کاربر این اپراتور

تی-موبایل تحقیقات خود را در خصوص ادعایی مبنی بر نشت اطلاعات بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر این اپراتور مخابراتی آغاز کرده است.

اخیرا کاربری با انتشار پستی در انجمن‌های زیرزمینی ادعا کرده که این اطلاعات را برای فروش گذاشته و در ازای آن بیت کوین درخواست کرده است. در پست منتشرشده، فروشنده اطلاعات ادعا کرد که این اطلاعات از سرورهای تی-موبایل به دست آمده است. در این پست آمده است: «تی-موبایل آمریکا. اطلاعات کامل مشتریان.»

طبق گزارشی وب‌سایت مادربورد، این اطلاعات شامل جزییاتی مربوط به شماره‌های تامین اجتماعی، شماره تماس افراد، اسامی، آدرس‌ها و اطلاعات مربوط به گواهینامه افراد می‌شود.

فروشنده اطلاعات فوق، شش بیت کوین به ارزش ۲۷۴ هزار دلار را در ازای ارائه بخشی از این اطلاعات که شامل جزییات مربوط به ۳۰ میلیون شماره تامین اجتماعی و گواهینامه می‌شود، درخواست کرده است.

گفته می‌شود که مابقی این اطلاعات به صورت خصوصی فروخته خواهد شد. اگرچه در این گزارش آمده که شخص فروشنده دیگر دسترسی به سرورهای تی-موبایل ندارد، اما او مدعی شد که از تمامی‌اطلاعات بک‌اپ گرفته است.

سخنگوی تی-موبایل در واکنش به این گزارش اعلام کرد که این شرکت از ادعای مطرح‌شده در یک انجمن زیرزمینی مطلع است و به طور جدی در حال بررسی صحت و اعتبار این ادعاست. با این حال، سخنگوی تی-موبایل اعلام کرد که فعلا اطلاعات بیشتری برای انتشار در اختیار ندارد.

در حملات سایبری که اخیرا اتفاق افتاده، هکرها در ازای فروش اطلاعات خود رمزارزها را مشتریان درخواست می‌کنند چراکه از این طریق نه‌تنها هویت آنها به صورت ناشناس باقی می‌ماند بلکه ردیابی آنها نیز از این طریق بسیار دشوار است.

منبع
Businessinsider

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا