اپل

هر آنچه باید درباره قابلیت Live Text در آی او اس ۱۵ بدانید

آموزش کامل Live Text در آی او اس ۱۵/ ios 15

آی او اس ۱۵ به انبوهی از قابلیت‌های جدید مجهز شده که هر کدام می‌توانند تجربه متفاوتی از کار با یک گوشی هوشمند را برای کاربران به ارمغان آورند.

در این میان، Live Text OCR یکی از همین ویژگی‌هاست که توانسته نگاه علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کند و در ادامه قصد داریم تا نگاهی بیندازیم به این قابلیت، کارکرد و دلیل اهمیت آن برای کاربران آیفون.

قابلیت Live Text  چیست؟

اپل در آی او اس ۱۵، قابلیت OCR یا همان تشخیص حروف اپتیکال را به عنوان گزینه‌ای در دل اپلیکیشن دوربین و فوتوز اضافه کرده است. ویژگی مذکور به شما این امکان را می‌دهد تا با متون موجود در تصاویر را بدون نصب هرگونه برنامه جانبی، کار کنید.

بدین معنی که می‌توانید از Live Text  برای تشخیص متون در تصاویر از طریق دوربین گوشی و یا متون موجود در عکس‌های فوتوز استفاده کنید. این قابلیت به شما اجازه می‌دهد تا متن درون تصاویر را انتخاب کرده، کپی کنید و یا به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید از این طریق، معانی کلمات را در وب سرچ و یا آن را به زبانی دیگر ترجمه کنید.

نحوه استفاده از Live Text

برای این منظور، کاربران آی او اس ۱۵ می‌توانند از دکمه جدیدی که به اپلیکیشن دوربینشان اضافه شده، برای فعال کردن Live Text استفاده کنند. این دکمه در قسمت پایینی و گوشه صفحه جای گرفته و آیکون آن یک منظره‌یاب مربعی‌شکل با سه خط (نشان‌دهنده متن) است.

مادامی‌که این ویژگی فعال شود، اپلیکیشن دوربین به صورت خودکار شروع به جست‌وجوی متن درون تصاویر می‌کند و بعد از شناسایی متن، یک منظره‌یاب یا همان کادر زردرنگ دور آن شکل می‌گیرد.

قابلیت Live Text

اگر دوربین نتوانست متن را تشخیص دهد، می‌بایست گوشی را به متن نزدیک‌تر کنید یا میزان نور را افزایش دهید تا این قابلیت بتواند متن را به درستی شناسایی کند.

بعد از مشاهده کادر زردرنگ دور متن، می‌بایست روی دکمه Live Text OCR تپ کنید تا بتوانید دستورات مدنظر را روی متن اعمال کنید.

اگر در متن انتخابی، شماره تلفن، ایمیل، تاریخ یا اطلاعاتی از این دست وجود داشته باشد، آی او اس ۱۵ یک لینک زنده (Live Link) را ایجاد می‌کند که با فشار دادن چند ثانیه‌ای انگشت (لانگ پرس) روی آن انتخاب می‌شود.

همچنین می‌توان این متن را کپی کرد، به اشتراک گذاشت، با شماره موجود در آن تماس گرفت و یا پیام فرستاد.

نحوه استفاده از Live Text در اپلیکیشن فوتوز

همانطور که پیشتر نیز اشاره شد، این قابلیت در اپلیکیشن فوتوز نیز قابل استفاده است و می‌توان متون موجود در تصاویر را شناسایی کرد. برای این منظور باید:

  • اپلیکینش فوتوز را اجرا کرده و تصویری را که می‌خواهید آن را اسکن کنید، پیدا کنید
  • روی آیکون Live Text کلیک کنید تا متن موجود در عکس شناسایی شود
  • در این مرحله، با تپ کردن روی متن، دستورات دلخواه را روی آن پیاده کنید

منبع
iDropnews

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا