شبکه‌های اجتماعی

اینستاگرام به مقابله با پیام‌های توهین‌آمیز در کامنت‌ها و دایرکت‌ها می‌رود

باخت تیم ملی فوتبال انگلیس برابر ایتالیا در فینال یورو 2020، موجی از انتقادات و حملات کاربران شبکه‌های اجتماعی علیه بازیکنان سیاهپوست این کشور را به دنبال داشت. در این میان، اینستاگرام در کانون توجهات قرار داشت و کاربران انگلیسی با ارسال پیام‌های نژادپرستانه، خشم خود را علیه این بازیکنان ابراز کردند.

این مسئله باعث شد تا اینستاگرام دست به کار شود و برای جلوگیری تکرار بروز چنین اتفاقاتی، قابلیت‌ها یا بهتر بگوییم محدودیت‌هایی را در ارسال کامنت‌ها و پیام‌های دایرکت در پلتفرم خود اعمال کند. این شرکت برای این منظور، سه قابلیت را در نظر گرفته است.

ویژگی نخست Limits نام دارد که با فعال کردن آن، افرادی که جزو دنبال‌کنندگانتان نیستند و یا اخیرا شما را دنبال کرده‌اند، قادر به ارسال کامنت یا پیام در دایرکت نخواهند بود. به گفته اینستاگرام، قابلیت مذکور از ساعاتی پیش عرضه شده و تمامی‌کاربران در سراسر جهان می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند.

این قابلیت می‌تواند برای کسب‌وکارها و تولیدکنندگان محتوا که انبوهی از پیام‌ها برایشان ارسال می‌شود، بسیار مفید و کاربردی باشد. همچنین در اینجا، امکان غیرفعال کردن کامنت‌ها و پیام‌های دایرکت نیز برای کاربران وجود دارد؛ با این حال، قابلیت Limits می‌تواند برای آنهایی که می‌خواهند همچنان با دنبال‌کنندگان خود در ارتباط باشند، گزینه بهتری برای انتخاب باشد.

اینستاگرام اعلام کرد که در حال بررسی روش‌هایی است که بر اساس آن، قابلیت Limits در مواقعی که موجی از کامنت‌ها و پیام‌ها علیه کاربران به راه می‌افتد، به صورت خودکار پشنهاد و یا فعال شود.

اینستاگرام همچنین از عرضه قابلیت کلمات پنهان خبر داد که در ماه آوریل عرضه شد و به کاربران اجازه می‌دهد تا به صورت خودکار از دریافت پیام‌های حاوی کلمات، عبارات و ایموجی‌های توهین‌آمیز در دایرکت جلوگیری کنند. حال این قابلیت به طور دقیق‌تر و پیشرفته‌تری عمل می‌کند و حتی هشتگ‌ها و ایموجی‌ها را نیز در برمی‌گیرد.

و بالاخره قابلیت دیگر مربوط به ارسال‌کنندگان پیام‌های توهین‌آمیز می‌شود که بر اساس آن، پیام هشداری برای آنها ارسال می‌شود. البته این قابلیت پیشتر نیز وجود داشت اما تنها زمانی پیام هشدار نمایش داده می‌شود که کاربران در چند مرتبه، اقدام به ارسال این گونه پیام‌ها می‌کرد.

منبع
Theverge

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا